رئیس پژوهشگاه نیرو در بزرگترین رویداد تاسیساتی کشور خبر داد

عمیدپور رئیس پژوهشگاه نیرو در آیین آغاز به‌کار دومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی گفت: در وزارت نیرو در مورد توسعه مدل‌هایی که به صنعتگران و بخش خصوصی کمک می‌کند تصمیمات خوبی گرفته شده است، امیدواریم صنعتگران و بخش خصوصی محصولات جدیدی که راندمان بهتری دارند را توسعه دهند؛ همچنین مکانسیم‌هایی در وزارت نیرو پیگیری می‌شود.
به گزارش تاسیسات نیوز: رئیس پژوهشگاه نیرو اقدامات این پژوهشگاه برای کمک به افزایش تولید و مصرف برق را تشریح کرد.
 “مجید عمیدپور” در آیین آغاز به‌کار دومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی که شنبه در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه دو‌ موضوع سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی در کشور از جدی‌ترین مسائل برای وزارتخانه‌های نیرو و نفت است، گفت: در تابستان گذشته کشور دچار ناترازی بود و مردم این موضوع را احساس کردند؛ حدود ۱۹ هزار مگاوات ناترازی انرژی به دلیل رشد مصرف کشور وجود دارد و انتظار داریم این عدد سال آینده بیشتر و چالش‌های صنعت برق بزرگ‌تر شود.
وی با اشاره به برگزاری دومین کنفرانس بین‌المللی و پنجمین کنفرانس ملی تهویه مطبوع و تاسیسات حرارتی و برودتی اظهار کرد: دلیل برگزاری این همایش این است که شرکت‌هایی که در حوزه سرمایش و گرمایش فعالیت می‌کنند و تولیدکننده هستند می‌توانند با استفاده از فناوری‌های روز مصرف انرژی را در کشور کاهش دهند و شرایط را بهتر کنند.
وی ادامه داد: در فصل تابستان بین ۳۰ هزار تا ۳۵ هزار مگاوات بار سرمایشی وارد شبکه برق کشور می‌شود و اختلال ایجاد می‌کند. بار پایه کشور خیلی کمتر از چیزی است که در تابستان داریم؛ علت بروز مشکل در تابستان این است که سیستم‌های سرمایشی وارد مدار می‌شوند و صنعت برق را دچار چالش می‌کنند.
رئیس پژوهشگاه نیرو ادامه داد: برق به جای اینکه چندین هزار مگاوات وارد صنایع ما شود و صنایع ما شرایط بهتری پیدا کنند، صرف سیستم‌های آسایشی می‌شود، آسایش مردم مهم است اما صنعت برق دچار چالش می‌شود.
عمیدپور ادامه داد: در این همایش برگزاری پنل‌های خوبی برنامه‌ریزی شده و صنعتگران، پژوهشگران، اساتید دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان در این پنل‌ها در مورد روش‌های بهینه‌سازی در سیستم‌های تاسیساتی باهم گفت‌وگو می‌کنند. این موضوع خیلی مهم است که هم در وزارت نفت و هم در وزارت نیرو روش‌ها و تجهیزاتی در سیستم‌های برودتی و حرارتی به کار برده شود که راندمان بالایی داشته باشند تا به شبکه برق و گاز کشور فشار وارد نشود.
عمیدپور در ادامه با بیان اینکه در وزارت نیرو در مورد توسعه مدل‌هایی که به صنعتگران و بخش خصوصی کمک می‌کند تصمیمات خوبی گرفته شده است، عنوان کرد: امیدواریم صنعتگران و بخش خصوصی محصولات جدیدی که راندمان بهتری دارند را توسعه دهند؛ همچنین مکانسیم‌هایی در وزارت نیرو پیگیری می‌شود.
وی با اشاره به ایجاد پارک علم و فناوری نیرو در پژوهشگاه نیرو افزود: در این پارک به دنبال حمایت از شرکت‌های دانش بنیان هستیم. صندوق نوآوری و توسعه فناوری وزارت نیرو نیز قرار است از این شرکت‌ها حمایت کند تا بتوانند فناوری‌هایی که در مدیریت مصرف انرژی نقش آفرینی می‌کنند را اصلاح کنیم و بهبود ببخشیم.
 وی افزود: در حال حاضر وزارت نیرو در پژوهشگاه نیرو فعالیت‌هایی روی سیستم‌های سرمایشی انجام می‌دهد و امیدواریم با به ثمر رسیدن این فعالیت‌ها بتوانیم اصلاحاتی در زمینه سیستم‌‌های سرمایشی داشته باشیم. در دو سال گذشته وزارت نیرو در یک دوره، ۱۴۰ اقدام و در یک دوره ۱۸۰ اقدام انجام داده است.
رئیس پژوهشگاه نیرو با تاکید بر اینکه روی ارتقای شبکه و توسعه تجدیدپذیرها کار می‌شود، اظهار کرد: به عبارت دیگر در حوزه تولید همه توان کشور را به کار می‌گیریم که تولید بیشتر داشته باشیم، اما میزان مصرف مردم و صنایع از ما پیشی گرفته است. وقتی کشور می‌خواهد توسعه صنعتی پیدا کند باید تامین انرژی شود. از مردم درخواست می‌کنیم در حوزه مصرف برق و گاز و فرآورده‌ها همکاری بیشتری داشته باشند. ما تلاش می‌کنیم روی فناوری‌های جدید سرمایه‌گذاری کنیم اما رشد مصرف فراتر از انتظارات ما درحال افزایش است و ما را دچار چالش می‌کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;