وی گفت: بحث ایمنی در ساختمان‌ها و در شهرها، جزو مباحث بسیار مهمی است که هر از چند گاهی با وقوع یک اتفاق ناگوار، به آن پرداخته می‌شود، اما متاسفانه به‌صورت موج گذرایی است که بعد از گذشت مدت کوتاهی از آن اتفاق، تقریبا توسط همه به فراموشی سپرده می‌شود؛ اما به‌طور قطع جا دارد که در دوره‌های مختلف ایمنی ساختمان‌ها به‌صورت پیوسته مورد توجه قرار بگیرد و راجع به آن صحبت شود.
بستانچی در ادامه افزود: در مورد تهویه ساختمان‌ها باید گفت که تهویه ساختمان‌ها در شرایط کنونی مستلزم رعایت یکسری ضوابط، دستورالعمل‌ها و استانداردها است. این دستورالعمل‌ها توسط مراکز ذی‌صلاح از جمله سازمان آتش‌نشانی تهران و مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی، تدوین و به‌منظور اجرا ابلاغ می‌شود، اما بحث بسیار مهمی که تا حدودی مغفول مانده بحث رعایت استانداردهای ساخت در محصولاتی است که در ساختمان‌ها استفاده می‌شود‌.
به گفته وی، در واقع هرچقدر ازنظر طراحی، جاگذاری و رعایت ضوابط مناسب برای ساختمان‌ها موضوعات را به‌طور کامل در نظر بگیریم، اما در مقابل محصولاتی که استفاده می‌کنیم، کیفیت لازم و راندمان مناسب را نداشته باشند، طبیعتا خسارات جبران‌ناپذیری را به‌سلامت شهروندان وارد می‌کنند.
وی افزود: خطر وقوع حریق به‌عنوان یک اتفاقی که امیدواریم در هیچ ساختمانی روی ندهد، همواره وجود دارد و نمی‌شود شرایطی را متناسب با شرایط حریق در ساختمان‌ها ایجاد کرد. برای اینکه تست کنیم که آیا فن به‌کار رفته در ساختمان، عملکرد مناسبی در هنگام حریق دارد و یا ندارد، می‌توان دود را شبیه‌سازی کرد تا ببینیم که عملکرد آن در شرایط دود چگونه است؛ اما مشکل ما این است که اگر آتش‌سوزی در ساختمان رخ دهد، این دستگاه و این تجهیزاتی که عرضه ‌شده، آیا در دمای ۳۰۰ درجه که دمای حریق است و طبق استاندارد موجود، باید این فن در این دما بتواند کار کند، توانایی کارکرد داشته باشد یا چنین نیست.
وی گفت: به‌جز تست‌های تخصصی که در آزمایشگاه‌های بین‌المللی انجام می‌شود، متاسفانه تست این مورد به‌صورت عادی قابل ‌تشخیص نیست و متاسفانه هستند بعضی از تولیدکنندگان و حتی عرضه‌کنندگان و واردکنندگان این فن‌ها که از تجهیزات یا الکتروموتورهای نامناسبی در این فن‌ها استفاده می‌کنند.
وی در ادامه افزود: این فن‌ها توان کارکرد در دمای ۳۰۰ درجه را ندارند و درصورتی‌که حریق اتفاق بیفتد، عملکردی از خود نشان نمی‌دهند و این امر باعث می‌شود که جان تعدادی از هموطنان ما در معرض خطر قرار بگیرد و در عین ‌حال عملیات رسیدن به نقطه حریق توسط آتش‌نشان‌ها با دقت کافی و باکیفیت لازم انجام نگیرد؛ به همین دلیل ما بحث smoke clearance و smoke control  را برای عملکرد این نوع از فن‌ها داریم که باید در آنها به‌درستی صورت پذیرد.
به گفته رئیس هیات‌مدیره گروه صنعتی بستانچی شرایط نامساعد کنونی که دلیل اول آن مربوط به تحریم‌ها و دلیل دوم و مهم‌تر از همه مربوط به افزایش نرخ ارز است، باعث شده که متاسفانه گروهی از افراد سودجو برای منفعت خودشان اقدام به عرضه محصولات بی‌کیفیتی که عملکرد لازم در زمان حریق را نخواهند داشت در بازار بکنند. از آن‌طرف چون قیمت‌ها افزایش داشته است، کارفرماها تمایل دارند که محصولات موردنیاز خود را با قیمت پایین‌تر تهیه کنند. هم‌اکنون متاسفانه اولویت برخی از کارفرماها قیمت پایین است و در برخی موارد به جنبه‌های دیگر این محصولات کمتر توجه می‌کنند و این توجه کم به موارد فنی باعث می‌شود که آن سیستم در زمان حریق نتواند عملکرد مناسبی داشته باشد.
وی در نهایت تاکید کرد: تقاضای ما از تمامی کسانی که این کالا را مصرف می‌کنند، این است که به فکر حفظ جان خود، فرزندان و خانواده باشند و از محصولات دارای کیفیت پایین و بی‌کیفیت در این حوزه استفاده نکنند چون بحث ایمنی در اینجا مطرح است و مشابه شرایطی نیست که فردی یک فن بی‌کیفیت را برای سرویس بهداشتی خود انتخاب و نصب کند چرا که در این حالت عملکرد نامناسب این فن مشکل و خلل چندان جدی ایجاد نمی‌کند، اما اگر فن در زمان و شرایط حساس یعنی در هنگام وقوع حریق  به‌درستی کار نکند، مشکلات جدی ایجاد می‌کند.