ذره بین دولت روی سرمایه ای ملی

zayandeh-rod

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایسنا، همانطور که دریاچه ارومیه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم میکند، زاینده رود نیز با همین مشکل مواجه است و از دولت درخواست کمک دارد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه دولت توجه ویژه‌ای به مدیریت حوضه آبریز زاینده‌رود دارد، اظهار کرد: تمام اقدامات استان در خصوص آب، مر قانون است و همه باید بپذیرند که تمام برداشت‌های غیرمجاز این حوضه باید متوقف شود.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه دولت توجه ویژه‌ای به مدیریت حوضه آبریز زاینده‌رود دارد، اظهار کرد: تمام اقدامات استان در خصوص آب، مر قانون است و همه باید بپذیرند که تمام برداشت‌های غیرمجاز این حوضه باید متوقف شود.

رسول زرگرپور با بیان اینکه زاینده‌رود زیر ذره‌بین وزارت نیرو است، افزود: متاسفانه برداشت‌های غیرمجاز در بالادست ادامه دارد و تمام جزئیات آن مشخص شده است. اصلی‌ترین دستورکار شورای هماهنگی آب توقف کامل این برداشت‌ها است اگرچه می‌دانیم تبعات سیاسی و اجتماعی به دنبال دارد.

وی با اشاره به تصویب طرح احداث سد بهشت‌آباد افزود: علاوه بر پیگیری برای توقف تمام برداشت‌ها تلاش می‌شود عملیات عمرانی احداث این سد هر چه سریع‌تر آغاز شود و ساماندهی وضعیت کشاورزان حوضه آبخیز نیز در حال بررسی است.

برخی اظهار نظرهای طنز

استاندار اصفهان با اشاره به برخی شایعه پراکنی‌ها در خصوص اقدامات استان در قبال آب تصریح کرد: تنها به صورت شفاهی برخی موارد را شنیده‌ام و وقتی برای پرداختن و مطالعه این اظهار نظرها که بیشتر شبیه طنز است را ندارم؛ پاسخ این افراد را باید کارشناسان بدهند و از رسانه‌ها می‌خواهم به چنین صحبت‌هایی را نپردازند تا برخی اشخاص گمان نکنند “علی‌آباد شهر است”.

زرگرپور خاطر نشان کرد: برخی از این صحبت‌ها به دلیل انتخابات پیش‌رو مطرح می‌شود و تنها در صورتی که احساس شود به مردم اصفهان توهین می‌شود پاسخ آن را خواهم داد، اما به طور کل سیاست این است که کارها را در یک فضای آرام پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان استانی مطرح در حوزه سیاست است،‌ افزود: نیروهای سیاسی نخبه، تشکل‌ها و احزاب سیاسی قابل توجهی در استان وجود دارند؛ در حال حاضر 67 تشکل و حذب سیاسی در اصفهان فعال هستند که از آنها خواسته شده تا دفاتر خود را در شهرستان‌های استان نیز فعال کنند.

استاندار اصفهان ادامه داد: در حال حاضر 40 تشکل و حزب درخواست ایجاد دفتر و شعبه در شهرستان‌های استان داشته‌اند که با هشت مورد آن موافقت شده و 32 درخواست در حال بررسی است؛ یکی از مزایای گسترش شعب احزاب در شهرستان‌های اصفهان خروج تمرکز فعالیت‌های سیاسی از مرکز استان است.


تصویب منشور وفاق احزاب اصفهان

زرگرپور با اشاره به ارایه درخواست برای تشکیل دو حزب ملی به مرکزیت اصفهان گفت: درخواست یکی از این احزاب بر اساس ماده 10 قانون فعالیت احزاب، جمعیت‌ها و انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده پذیرفته شده و درخواست یکی از آن‌ها در حال برسی است.


وی ادامه داد: یکی از این دو حزب متعلق به جریان اصولگرایی و در مرکزیت شهر اصفهان تشکیل می‌شود و حزب دیگر در شهر شهرضا و مربوط به جریان اصلاح طلب است.


استاندار اصفهان با اشاره به تدوین و تصویب “منشور وفاق” احزاب استان اصفهان برای نخستین بار در کشور گفت: برای تدوین این منشور 450 نفرساعت کار صورت گرفته بود که هفته گذشته به اتفاق آرا به تصویب نمایندگان 34 حزب فعال استان رسید. هدف این منشور کاهش منازعات سیاسی در اصفهان است زیرا به اعتقاد من این اختلاف‌ها بستر توسعه را از استان گرفته بود.

زرگرپور اضافه کرد: منشور وفاق احزاب استان اصفهان شامل سه بخش، اصول و مبنای مشترک با تکیه بر قانون اساسی، رهنمون‌های امام راحل و مقام معظم رهبری، فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی احزاب و تلاش برای اعتلای همه جانبه استان اصفهان در دهه عدالت و پیشرفت است و هریک از این سه بخش شامل هفت ماده می‌شود.

وی با اشار به اینکه منشور وفاق احزاب استان اصفهان مبنای کار تشکل‌ها و احزاب سیاسی قرار خواهد گرفت تا بستر توسعه استان فراهم شود، گفت: یکی دیگر از مواردی که در جلسات احزاب مطرح شده ایجاد نخستین خانه احزاب استانی است که مقرر شده این موضوع با حضور رییس خانه احزاب بررسی و در صورت تصویب اجرایی شود.


رفع مشکل 150 واحد تولیدی

استاندار اصفهان با اشاره به تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برای کمک به واحدهای تولیدی که به دلایل شرایط اقتصادی یا تصمیات دولت قبلی با مشکل مواجه شده‌اند، گفت: تاکنون 800 واحد تولیدی استان اصفهان پرونده‌های خود را به این کارگروه ارسال کرده‌اند که از این تعداد، مشکل 150 واحد برطرف و برای 110 واحد دیگر تصمیم گیری شده است.

زرگرپور خاطر نشان کرد: واحدهای تولیدی باید برای خروج از بحران یک برنامه منطقی ارایه دهند و هدف از رفع مشکلات این واحدها جلوگیری از بیکاری و بازگشت کارگران اخراجی به واحدهای تولیدی، با راهکارهایی مانند تقسیط بیمه‌های اجتماعی و مالیات‌ها، اعطای تسهیلات بانکی در صورت نبود محدودیت و … است.


140 روز هوای پاک

استاندار اصفهان هم‌چنین با اشاره به پیگیری جدی کیفیت هوای اصفهان گفت: سال 1392 و پیش از تدوین طرح جامع کاهش آلودگی هوای استان اصفهان، در شش ماهه نخست سال 79 روز هوای سالم به ثبت رسیده در حالی که امسال این تعداد به 140 روز افزایش پیدا کرده است.

زرگرپور با اشاره به تخصیص 950 میلیارد ریال اعتبار به حوادث غیرمترقبه استان اصفهان گفت: تاکنون 30 درصد این اعتبارات پرداخت شده که 90 میلیارد تومان آن مربوط به آب روستاها و 20 میلیارد تومان آن به پروژه‌های خاص اختصاص یافته است و مابقی هنوز توزیع نشده است.


بی‌تدبیری مدیریتی در حوزه سینمایی کشور

وی هم‌چنین در خصوص جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان با نام اصفهان در تمام دنیا مطرح است و نباید گمان شود که به این سادگی می‌توان آن را از اصفهان انتقال داد، علاوه بر این برگزاری این جشنواره در اصفهان مصوبه دولت است و طبق تفاهم‌نامه مسئولان اصفهان و جشنواره امسال نیز باید در اصفهان برگزار شود اما متاسفانه یک بی‌تدبیری مدیریتی سینمایی اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه انتقال بخش نوجوان جشنواره به استان همدان به صورت آزمایشی است، تصریح کرد: مسئولان برگزاری جشنواره گفته‌اند، تصمیم برای جدایی بخش کودک و نوجوان جشنواره از 23 سال پیش مطرح بوده و امسال اجرایی شده با این حال هنوز تصمیم قطعی در خصوص جشنواره گرفته نشده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;