ذخیره سازی بنزین نوروزی آغاز شد

 

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از آغاز برنامه ریزی های این شرکت برای ذخیره سازی و توزیع مناسب بنزین در روزهای پایانی امسال و ایام نوروز خبر داد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، مصطفی کشکولی در این باره افزود: هم اکنون دو اولویت مهم در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران وجود دارد که اولی بحث سوخت رسانی به نیروگاه ها با توجه به فصل سرما و دومی بحث آمادگی برای تامین بنزین نوروز است.

وی تاکید کرد: امسال با توجه به افزایش مصرف نیروگاه ها، اولویت اصلی تامین مطلوب و به موقع سوخت مایع نیروگاه ها در قالب تعهدهایی است که برای شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تعیین شده است.

کشکولی همچنین درباره آمادگی برای تامین بنزین نوروزی به شانا گفت: با توجه به تجربیات سال های گذشته، مصرف بنزین از حدود پانزدهم اسفند ماه افزایش می یابد که این میزان تا روز سیزدهم فروردین سال بعد سیر صعودی خواهد داشت؛ از این رو  باید ذخایر کافی و مناسب بنزین در کشور وجود داشته باشد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران تصریح کرد: برنامه ریزی برای توزیع مطلوب بنزین در این ایام آغاز شده است و بحث نظارت بر عرضه سوخت در این ایام با جدیت پیگیری می شود.

وی با تاکید بر لزوم همکاری مردم در زمینه صرفه جویی در مصرف بنزین با برنامه ریزی برای سفرهای برون شهری گفت: چرخه عرضه سوخت از زمانی که دریافت می شود، تا زمانی که به دست مصرف کننده و مجاری عرضه می رسد، باید به طور کامل مدیریت شود تا سوخت در این چرخه هدر نرود.

به گزارش شانا، هم اکنون به طور میانگین روزانه 60 میلیون لیتر بنزین در کشور به مصرف می رسد که از این میزان بیش از 12 میلیون لیتر مربوط به مصرف روزانه پایتخت است.

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و افزایش ترددهای درون شهری و سفرهای برون شهری، مصرف بنزین به شدت در کشور افزایش می یابد که این میزان در سال های گذشته در برخی روزها به بیش از 80 میلیون لیتر افزایش یافته است.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;