ذخایر نفتی و گازی ایران افزایش می‌یابد

 

مجری طرح ملی و مطالعاتی مروارید خلیج فارس از پیشرفت 50 درصدی این طرح خبرداد و گفت: احتمال افزایش ذخایر نفت و گازی کشور وجود دارد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، محمدرضا کمالی در گفت‌وگو با فارس با اشاره آخرین وضعیت طرح ملی و مطالعاتی مروارید خلیج فارس گفت: کارفرمای این طرح شرکت نفت فلات قاره است و به محض آنکه کار مطالعاتی به پژوهشگاه سپرده شد، توانستیم با یک تیم مجرب مقدمات این کار را آغاز کنیم و هم کنون نیز به پیشرفت 50 درصدی رسیدیم.

مجری طرح ملی و مطالعاتی مروارید خلیج فارس گفت: تاکنون از 876 چاه در آبهای خلیج فارس و دریای عمان نمونه برداری و از 195 چاه نیز اطلاعات ژئوفیزیکی برداشت شده است.

کمالی تصریح کرد: آبهای این منطقه به 4 بلوک عمده تقسیم شد و کار مطالعاتی بر بر روی این بلوک ها به طور مجزا پیگیری می شود.

وی اظهار داشت: این بررسی ها نشان می دهد که به احتمال زیاد ظرفیت ذخایرنفتی و گازی کشور افزوده شود، اما برای اعلام نتیجه قطعی باید تا کار مطالعاتی وعملیات لرزه نگاری به اتمام برسد.

به گزارش خبرنگار فارس، قرارداد مطالعاتی مروارید خلیج فارس در 16 مهر ماه سال ۹۰ بین مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره ایران و رئیس پژوهشگاه صنعت نفت امضا شد و این طرح مطالعاتی به عنوان بزرگترین طرح مطالعاتی و پژوهشی کشور نیز لقب گرفت.

ارزش مالی این پروژه 21 میلیون یورو برآورد شد که براین اساس پژوهشگاه صنعت نفت موظف است کار پژوهشی خود را در 17 میدان نفتی و گازی آبهای خلیج فارس و دریای عمان انجام دهد، به منظور اکتشاف میادین جدید نفتی و گازی انجام دهد.

پایان پیام/

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;