آمار حوادث گازگرفتگی در پاییز

 

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت : ماموران اورژانس کشور پاییز امسال در 248 حادثه گازگرفتگی، جان 668 نفر را نجات دادند.

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، غلامرضا معصومی افزود : نیروهای اورژانس با امدادرسانی به مسموم شدگان این حوادث، 162 نفر را در محل حادثه درمان و 506 نفر را برای دریافت مراقبت های پزشکی بیشتر به نزدیک ترین بیمارستان منتقل کردند. وی گفت : میانگین زمانی رسیدن آمبولانس و تیم های امدادی بر بالین مسموم شدگان در این حوادث، 7 دقیقه و 39 ثانیه بوده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور افزود : مکش نامناسب یا انسداد لوله های بخاری گازی یا نفتی، سوختن ناقص نفت بخاری، بد کار کردن شومینه گازی یا سوختن ناقص چوب در شومینه های با سوخت چوب، سوختن ناقص زغال در منقل هایی که برای کرسی استفاده می شود، سوختن ناقص یا نامناسب گاز یا نفت در آبگرمکن و ژنراتورهای خانگی و روشن ماندن خودرو در محیط های بسته از دلایل عمده مسمویت یا گاز مونوکسید کربن است.

معصومی گفت : استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، اطمینان از مکش کامل و مناسب لوله های بخاری ها، بازبینی صحت کار وسایل گرمایشی و باز بودن مسیر دودکش مهمترین اقدام ها برای جلوگیری از وقوع این حوادث به شمار می رود. وی افزود : سردرد، سرگیجه، استفراغ و کاهش سطح هوشیاری نخستین علائم مسمومیت با گاز مونوکسید کربن است. رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کشور گفت : هنگام مشاهده موارد گاز گرفتگی نخستین و مهم ترین اقدام برای نجات فرد مسموم، رساندن اکسیژن به وی است، در این مواقع سریع درها و پنجره ها را باز و منبع نشت گاز را شناسایی و قطع کنید.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;