دی اکسیدکربن را با برق به سوخت تبدیل کنید

بالاخره در روزگاری نه چندان دور، به مدد سیستم جدیدی که از برق تجدیدپذیر برای تبدیل دی اکسید کربن به مونواکسید کربن استفاده می کند، گازهای مخرب حاصل از نیروگاه های برق و صنایع سنگین، به جای انتشار در اتمسفر قابلیت جذب و تبدیل از حالت گازهای گلخانه ای به سوخت صنعتی خواهند داشت.

به گزارش تاسیسات نیوز، یک گروه از محققین موسسه راولند دانشگاه هاروارد، سیستمی برای استفاده از انرژی های تجدیدپذیر برای تبدیل دی اکسید کربن به مونواکسید کربن به دست آورده اند که این ترکیب دوم در فرایندهای مختلف صنعتی قابلیت استفاده دارد.

دانشمند ارشد این تحقیق می گوید: ایده امیدوار کننده این تحقیق این است که می توان این سیستم در یک نیروگاه زغال سنگی یا دیگر صنایع به کار گرفت.

حدود ۲۰ درصد گاز تولیدی این نیروگاه ها دی دی اکسید کربن است. بنابراین با ارسال CO۲ به این سلول ها و با استفاده از برق پاک، می توان مواد شیمیایی تولیدی این زائدات را به سوخت قابل مصرف تبدیل کرد و چرخه CO۲ را در این بخش متوقف کرد.

در این سیستم به گفته محققان آن، بر دو چالش عمده غلبه شده است: یکی هزینه ها و دیگری مقیاس پذیری آن.

بر همین اساس دانشمندان قبلا از یک کاتالیست اتم نیکل بر پایه گرافن استفاده می کردند اما این ماده بسیار گران قیمت است. بنابراین آنها از محصولی استفاده کردند که هزاران برابر ارزان تر از گرافن بود: یعنی کربن بلاک.

استفاده از کربن بلاک باعث شد هزینه های سیستم کاهش بیابد و در کنار آن تبدیل CO۲ به CO هم بهتر انجام شود.

به این ترتیب دانشمندان امیدوارند بتوانند این تبدیل CO۲ به CO را در ابعاد کیلوگرم انجام دهند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;