دیگر باد هم نخواهد آمد

به گزارش تاسیسات نیوز، طبق اطلاعات مدل سازی آب و هوای جدید، با ایجاد اختلال در محرک های کلیدی به دلیل پدیده تغییر آب و هوا که الگوهای باد جهان را تغییر می دهد، بازدهی مزارع بادی نیم کره شمالی در صد سال آینده تغییر چشمگیری خواهد داشت.

 

تولید برق بادی در هر سال به طور میانگین 22 درصد افزایش می یابد، که بسیاری از این مقدار در نیم کره شمالی است. اما محققان اقلیم شناسی کلرادو هشدار داده اند سرمایه گذاران روی مزارع بادی باید مراقب تغییرات آب و هوایی زمین باشند.

 

طبق نتایج تحقیقات جدید، دماهای گرم تر در قطب شمال، اختلاف دما بین قطب شمال و استوا را کاهش می دهد که این مساله محرک کلیدی برای بادهای قوی است که مزارع بادی در نیمکره شمالی متکی بر آنها هستند.

 

این تیم کاهش های احتمالی در تولید انرژی بادی تا اواخر قرن حاضر در مناطق کلیدی را مشاهده کرده است: آمریکای شمالی، ژاپن، مغولستان و مدیترانه. با توجه به اینکه اروپا مقدار انرژی بادی زیادی تولید می کند، این نتیجه در این منطقه ترسناک است.

 

پیش بینی برای نیم کره جنوبی بسته به مقدار مدیریت انتشارات دی اکسید کربن در سال های آتی تغییر می کند. تحقیقات گروه پیشنهاد می کند اگر انتشارات کربن بالا باقی بماند، مناطقی مثل برزیل، افریقای غربی، آفریقای جنوبی و استرالیا باد بیشتری خواهند داشت.

 

چون در این منطقه اقیانوس بیشتر از زمین است و زمین سریع تر از دریا گرم می شود. این گرادیان دمایی خبرهای خوبی برای مزارع بادی دارد.

 

با این وجود اگر انتشارات کربن پایین نگه داشته شود، احتمالاً مزارع بادی در نیمکره شمالی بدون هیچ افزایش برق در نیم کره شمالی برق کمتری تولید خواهند کرد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;