دیوارنویسی بر روی بدنه و تاسیسات شهری

دیوارنویسی بر روی بدنه و تاسیسات شهری

نازیبایی حاصل از دیوارنویسی بر روی بدنه و تاسیسات شهری مبلمان شهری را به چهره ای زشت بدل می کند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: دیوارنویسی بر روی بدنه و تاسیسات شهری ایجاد آشفتگی بصری کرده و چهره شهر را مخدوش و زشت کرده است.

 مضان امینی در جلسه جلوگیری از تبلیغات غیر مجاز و نوشته‌های سطح شهر و ساماندهی آپارتمان مبله افزود: برای مقابله با معضل اجاره منازل مبله، دیوارنویسی و جمع آوری متکدیان از سطح شهر نیاز به عزم عمومی از سوی مسوولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی دارد.

 

امینی به ایلنا خاطر نشان کرد: به دفعات یادآوری شده است که شیوه تبلیغات اجاره منازل مبله مناسب و زیبنده شهر شیراز نیست و از طرفی شهرداری شیراز مخالف اجاره خانه‌های مبله به صورت قانونی از سوی ملاکان نیست اما از نظر منظر شهری چند نکته قابل اهتمام و تعمق است.

 

وی تصریح کرد: شهر مظهر زیبایی و پاکیزگی است و برای اینکه این صفت همچنان با شهر شیراز همراه باشد و شهر را زیبا ببینیم نیاز به پاکیزگی هرگونه نوشته نازیبا اعم از تبلیغات غیرمجاز منازل مبله و دیوار نویسی‌ها بر روی بدنه‌های شهری است که پاکسازی آن هزینه زیادی را برای شهرداری و شهروندان به وجود آورده و متاسفانه عده‌ای هم از این قبیل کارهای خلاف کسب درآمد می‌کنند.

 

امینی با بیان این مطلب که اجاره خانه‌های مبله و دیوارنویسی غیر قانونی موجبات اعتراض و نارضایتی شهروندان را فراهم نموده، افزود: برای مقابله با این معضل جلسات متعددی با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذیربط صورت گرفته و مقرر گردید ابتدا حداکثر تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری از سوی اتحادیه هتلداران و می‌ه‌مان پذیران و توسط سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فراخوانی در مورد شناسایی افرادی که مایل به اجاره دادن منازل خود به صورت آپارتمان مبله می‌باشند صورت پذیرد.

 

امینی بیان داشت: برای کسب اطلاعات بیشتر شهروندان از نحوه تبلیغ اجاره منازل مبله و دیوارنویسی، تبلیغات گسترده‌ای صورت گرفته و در این راستا از طریق رسانه ملی و نصب تابلو در سطح شهر اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

 

وی ادامه داد: مستند سازی ۳ هزار و ۴۰۰ مورد تبلیغات غیر مجاز و نیز تصویب اخذ هزینه و جریمه پاکسازی این موارد توسط شورای شهر از دیگر فعالیت‌های حوزه اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز است.

 

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز با بیان این مطلب که پرونده متخلفان تبلیغات غیر مجاز اجاره منازل مبله و دیوارنویسی‌ها به مراجع قضایی ارسال می‌شود، ادامه داد: به متخلفان مذبور اخطار داده می‌شود نسبت به پرداخت هزینه پاکسازی و سپردن تعهد بر عدم تکرار تخلف اقدام کنند در غیر این صورت پرونده‌های متشکله به مراجع قضایی ارجاع و علاوه بر قطع تلفن آنان هزینه‌های پاکسازی نیز از آنان دریافت خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: در راستای آماده سازی شهر برای استقبال از بهار و پذیرایی از زائران، گردشگران و میهمانان نوروزی، مناطق نه گانه شهرداری شیراز تمامی بدنه‌ها، جداره‌ها و تاسیسات را از هرگونه تبلیغات غیر مجاز پاکسازی می‌کنند.

 

امینی اظهار داشت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف دیوارنویسی مراتب را از طریق سامانه تلفن ۱۳۷ شهرداری شیراز اعلام تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

 

وی در پایان افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته برای تسریع در رسیدگی به پرونده‌های متخلفان تبلیغات غیر مجاز منازل مبله از سوی دستگاه قضایی شعبه‌ای برای رسیدگی خارج از نوبت این گونه پرونده‌ها تشکیل می‌شود.

پایان پیام/.

 

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;