دو برابر شدن سرمایه تجدیدپذیری

به گزارش تاسیسات نیوز، شل سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های سبز را دو برابر می‌کند و متعهد شده است که ردپای کربن خود را به نصف کاهش دهد.



غول نفتی هلندی-انگلیس شل دو میلیون دلار در برق بادی، بیوفسیل و خودروهای برقی سرمایه‌گذاری می‌کند. شل دلیل این اقدام خود را فشارهای وارد از سوی سهام‌داران این شرکت برای اجرای اهداف اقلیمی عنوان کرده است.



شل گفته است سرمایه خود را بر روی برق پاک دو برابر کرده و در برابر خواسته سهام‌داران خود مطیع خواهد و با تنظیم اهداف خود در انرژی‌های سبز، ردپای کربن خود را از انرژی که به فروش می‌رساند تا سال ۲۰۵۰ به نصف کاهش خواهد داد.

 

شرکت شل گفته است که برای بخش انرژی‌های جدید سرمایه خود را افزایش می‌دهد و در سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ این سرمایه‌ را به یک تا دو میلیارد دلار می‌رساند؛ درحالی که در برنامه قبلی این میزان سرمایه یک میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ بود.

 

بر همین اساس گاردین نوشته است که هنوز میزان سرمایه‌ای که این شرکت برای بخش برق بادی، بیوفسیل و زیرساخت‌های خودروهای برقی در نظر گرفته است بخش کوچکی از کل سرمایه‌ ۲۵ تا ۳۰ میلیارد دلاری این غول نفتی است.

 

شل در سال ۵ تا ۶ میلیارد دلار برای حفاری آب‌های عمیق و ۳ تا ۲ میلیارد دلار در سال برای نفت و گاز خرج می‌کند.

 

اما براساس برنامه‌های جدید اقلیمی این شرکت، قرار است ردپای کربن این شرکت تا سال ۲۰۲۵ به نصف و تا سال ۲۰۳۵ به یک پنجم برسد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;