ده‌ها طرح‌ اقتصادی در هفته دولت

به گزارش تاسیسات نیوز، در دومین روز هفته دولت واحدهای 1 و 2 بخش بخار نیروگاه پرند به ظرفیت 320 مگاوات به بهره برداری می رسد.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بیش از 90 درصد تجهیزات این دو واحد با تکیه بر توانمندی داخلی ساخته شده است. این نیروگاه در سی کیلومتری بزرگراه تهران – ساوه قرار دارد.


در استان سیستان و بلوچستان، پس از هفت سال انتظار لایروبی از بندر صیادی بریس در نوار ساحلی چابهار – گواتر آغاز شد. بیش از دو هزار صیاد در این منطقه فعال هستند و لایروبی این بندر تقش بسزایی در حل مشکلات آنان خواهد داشت.

همزمان با هفته دولت، چندین طرح هم در استان های مختلف به بهره برداری رسید. در استان لرستان، هزار خانوار ساکن در 56 روستا از نعمت گاز بهره مند شدند. برای گازرسانی به این تعداد خانوار روستایی 18 میلیارد تومان هزینه شده است.


در استان آذربایجان غربی هم 38 طرح آبرسانی روستایی با ارزشی حدود 18 میلیارد تومان به بهره برداری رسید. با افتتاح این طرح ها 18 هزار و 225 نفر در قالب چهار هزار و 723 خانوار از خدمات آب شرب سالم روستایی بهره مند شدند.


دیروز در مشهد نخستین مرکز درمانی خصوصی مجهز چشم پزشکی در شمال شرق کشور با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.


بیمارستان بینا با هزینه 50 میلیارد تومانی بخش خصوصی دایر شده و برای 500 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است. وزیر بهداشت روز جمعه همچنین شش پایگاه سلامت شهری و نخستین مرکز فرماندهی و کنترل بحران مشهد را افتتاح کرد.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;