دمپرهای ضد انفجار + عکس

 

به گزارش تاسیسات نیوز، دمپر های ضد انفجار برای حفاظت از تجهیزات صنعتی از قبیل پلتفرم های نفت و گاز و پالایشگاه ها و یا ساختمان های وابسته در برابر اثرات مخرب ورود موج انفجار از طریق سیستم های تهویه مطبوع در اثر انفجارهای ابر بخاری یا گرد وغبار طراحی شده اند.


انتقال حجم هوای زیاد ، سطح بالای ایمنی و همچنین انعطاف پذیری بالا برای نصب بر روی سیستم های تهویه مطبوع از جمله قابلیت های اینگونه دمپرها است. در دمپرهای ضد انفجار ساخت موسسه فنی شاهرخی ، زاویه پره ها و در نتیجه میزان حساسیت به فشارهای پایین قابل تنظیم است.


دمپرهای ضد انفجار پس از وقوع حادثه و بسته شدن باید به صورت دستی به حالت اولیه خود برگردانده شوند. این دمپرهای ضد انفجار دارای یک فنر داخلی می باشند که به برگرداندن پره ها به محل اولیه کمک می کنند. ساختمان دمپر های ضد انفجار از جنس گالوانیزه گرم با خاصیت ضد خوردگی و یا استیل ضد زنگ می باشد.




بخش های اصلی


دمپر های ضد انفجار شامل بخش های اصلی زیر می باشند:


• این دمپرها از جنس گالوانیزه و یا استیل ضد زنگ ساخته می شوند


• بدنه به صورت کاملا جوشی و با ورق ضخامت ۵ میلیمتر


• پره ها و شفت ها دارای یاتاقانهایی از جنس استیل ضد زنگ


• مکانیزم فنر بندی قابل تنظیم


• شبکه بندی شطرنجی جهت انتقال یکنواخت موج انفجار


معیار طراحی


دمپر های ضد انفجار برای محیط های پر خطر با احتمال وقوع انفجار های ابر بخاری و گرد و غبار طراحی شده اند. این دمپر ها برای امواجی فشاری با دامنه بالا و زمان رشد محدود و فشار پیک ) ۱bar (14.5 psi طراحی شده اند. دمپر های ضد انفجار در برابر امواجی با فشار ) ۰.۱bar (1.45 psi و بالاتر بسته می شوند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;