دلال ها امتیاز مسکن ملی را یک دهم قیمت می خرند!

هر چند که طی ماه های اخیر بارها شاهد بوده ایم خرید و فروش امتیاز مسکن ملی از سوی مسئولان امری غیرقانونی شناخته شده است اما در حال حاضر شاهد هستیم که دلال ها امتیاز مسکن ملی را با یک دهم قیمت می خرند.
به گزارش تاسیسات نیوز، شهریور سال ۱۴۰۰ بود که مجلس قانون جهش تولید مسکن را به دولت ابلاغ کرد. دولت سیزدهم نیز به منظور حمایت از بخش مسکن، طرح نهضت ملی مسکن را در ادامه طرح ناتمام مسکن ملی دولت روحانی، به وزارت راه و شهرسازی ابلاغ کرد.

موضوع از این قرار است که خرید و فروش امتیاز مسکن نهضت ملی به دو دلیل اصلی در شهرهای اطراف تهران رواج دارد. مورد اول، فروش امتیاز از سوی کسانی که یا امیدی به اتمام خانه در زمان موردانتظار ندارد یا متقاضی توان مالی برای پرداخت اقساط آورده اولیه را ندارد. مورد دوم نیز که براساس گزارش های مردمی رسیده به آن پرداخته شده است و مورد قابل تاملی است.

بر اساس این گزارش ها، فروشندگان امتیاز مسکن در بخش دوم کسانی هستند که درخواست آنها به دلیل خطاهای موجود در سامانه ثبت نام، نقص مدارک، عدم تطابق محل درخواست مسکن و کد ملی یا عدم تطابق محل درخواست با منطقه انتخابی برای سکونت، رد شده است. متقاضیان نیز به دلیل عدم آگاهی یا اطلاع دیرهنگام از رد در خواست شان، از ادامه مراحل برای صاحب خانه شدن بازمانده اند.

حالا آنطور که گزارش های مردمی نشان می دهد، ظاهرا دلالان و مشاوران املاک خریداران پروپاقرص این سهمیه ها شده اند؛ آن هم به قیمت های ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومانی!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;