دستگاه کنترل نشت سیالات

 

 

 پژوهشگران کشور دستگاهی را عرضه کردند که با دریافت انرژی از سیالات می تواند به طور اتوماتیک با کنترل سیال از نشت آن جلوگیری کند و خطرات ناشی از ترکیدگی لوله را کاهش دهد

 

KN2-10181

عباس برزگر –  مجری طرح ، با بیان اینکه دستگاه طراحی شده قادر به انجام 4 کار به طور همزمان است، گفت : این دستگاه قادر به کنترل سیالات نفت، گاز، آب، روغن و بنزین، قطع آب در هنگام استفاده نکردن از آن، جلوگیری از نشتی سیال و قطع سیال در هنگام نشتی آن است.

وی با اشاره به جزییات این دستگاه، اظهار داشت: دستگاه طراحی شده دارای دو سنسور است که با استفاده از آنها ماموریت های مورد نظر را انجام می دهد. زمانی که لوله ای بترکد و یا در شبکه نشتی صورت گیرد این دستگاه با استفاده از این سنسورها می تواند با قطع سیال از نشتی آن به محیط اطراف جلوگیری کند.

برزگر با بیان اینکه این دستگاه مقدار آبی را که مورد نیاز است تامین می کند، خاطر نشان کرد: این دستگاه میزان فشار و ” دبی” آب را کنترل می کند و زمانی که به آب نیازی نباشد آب را به طور کامل قطع می کند. این دستگاه نیای به انرژی مکانیکی و الکتریکی ندارد و انرژی مورد نیاز خود را از سیال دریافت می کند. ضمنا جلوگیری از نشت گاز به طورخودکار از دیگر کاربردهای این دستگاه است. بنابراین در بافت های صنعتی و تاریخی و فرسوده که احتمال ترکیدگی لوله ها و نشتی سیال می رود این دستگاه می تواند، در کاهش خطرارت ناشی از نشت سیالات موثر باشد.

دوهفته نامه پیام ساختمان مهر ماه 1391 سال نهم شماره145

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;