درست مصرف کنیم!

 

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه خبری تحلیلی هدانا، یک مقام مسئول در وزارت نیرو عنوان کرد که اگر در مصرف آب و برق الگوی صحیحی را پیشه بگیریم هیچ وقت از این دو نعمت محروم نخواهیم شد.

قائم مقام وزيرنيرو گفت: با مديريت منسجم و مستمر در مصرف آب و برق، می‌توانیم فرصت استفاده از اين دو عنصر حياتی را به تمامی هموطنانمان نيز بدهيم.

ستار محمودی با بیان این مطلب که تمامی پرسنل آب و برق از جمله سامانه‌های حوادث و اتفاقات در طول تابستان به‌صورت آماده‌باش کامل بوده تا در گرمای شدید این فصل، مردم با کمبود آب و برق مواجه نشوند، اظهار داشت: در این فصل موازی با افزایش مصرف آب، مصرف برق نیز افزایش می‌یابد و بخش عمده این مصرف نیز به علت استفاده از سامانه‌های سرمایشی است که این سامانه‌ها مصرف کننده بزرگ انرژی هستند.

محمودی افزود: در مناطقی که از کولرهای آبی استفاده می‌شود، علاوه بر برق، مصرف آب نیز مضاعف می‌شود و این باعث می‌شود مصرف زیاد و اتلاف آب و انرژی را به‌صورت هم‌زمان داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه برخی مصرف‌کنندگان با عدم رعایت زمان مصرف در هر ساعتی که صلاح بدانند از وسایل برقی پر مصرف استفاده می‌کنند، یادآور شد: این کار ضمن بروز آسیب در دستگاه برقی و فشار اقتصادی به خانواده، باعث مصرف بیش از حد برق درساعت اوج شده و پیامدهای منفی در شبکه ایجاد خواهد کرد.

قائم‌مقام وزیر نیرو با بیان اینکه کولرهای آبی فشار قابل‌توجهی را به شبکه آب‌رسانی و برق‌رسانی وارد می‌کنند، گفت: در فصل تابستان مصرف هر کولر آبی به اندازه مصرف آب و برق یک نفر در شبانه‌روز بوده و این مورد در مناطق گرمسیری به‌مانند این است که با وارد مدار شدن هر کولر آبی یک مشترک جدید به شبکه اضافه می‌شود.

محمودی با بین این مطلب که در فصل تابستان میزان مصارف در تمام شبانه‌روز برای مردم یکسان نیست، افزود: به همین خاطر شرکت توانیر و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اعلام عمومی از مردم درخواست کرده‌اند، با توجه به اینکه در برخی روزها درجه حرارت از مرز 40 درجه نیز گذشته و مصارف آب و برق با افزایش چشم‌گیری روبرو شده است، مشترکان آب و برق با مدیریت در مصرف آب و برق می‌توانند میزان مصرف را کاهش دهند تا با مشکل مواجه نشویم.

قائم‌مقام وزیر نیرو ادامه داد: چنانچه در مصرف برق بین ساعات 11 صبح تا 16 و از 19 تا 23 مصارف متعادل داشته باشیم و از استفاده از وسایل پرمصرف برقی و لامپ‌های اضافی پرهیز کنیم، بدون مشکل از ساعات پیک مصرف عبور کرده و مشترکان نیز دچار نوسان برق نخواهند شد.

وی از مردم خواست در روزهای باقیمانده تابستان با مدیریت منسجم و مستمر در مصارف آب و برق، خدمتگزاران بخش آب و برق را در ارائه خدمت مستمر برای تمامی هموطنان یاری کنند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;