درآمدزایی شرکت های دانش بنیان

به گزارش تاسیسات نیوز، معاون توسعه فناوري، معاونت علمي فناوري رئيس‌جمهوری در پارس‌جنوبی در مراسم رونمايي از اولين فن بازار تخصصي كشور در مجتمع گاز پارس جنوبي تعداد شركت‌هاي دانش‌بنيان موجود در كشور را در حال حاضر 2 هزار و 975 عنوان كرد و گفت: اين شركت‌ها در سال گذشته 30 هزار ميليارد تومان فروش داشته‌اند و باعث اشتغال 200‌هزار نفر در سطح كشور شده‌اند.




علي وطني گفت: امروز عسلويه گمنام، به همت وتلاش كاركنان پارس‌جنوبي مكاني است كه بهترين متخصصان كشور پيشاني بر خاك آن مي‌زنند و بر دستاوردهاي آن سجده مي‌كنند.





معاون توسعه فناوري، معاونت علمي فناوري رئيس‌جمهوری با بيان اينكه بزرگترين‌ بازار كشور به لحاظ اقتصادي صنعت نفت است، اظهار کرد: خوشبختانه در سال هاي اخير نگاه‌ها كه در گذشته بيشتر مبتني بر توليد بود تغيير كرده و امروز مبتني بر توسعه فناوري است كه نيازمند صبوري براي رسيدن به اهداف مورد نظر است.

 

 

دنیای اقتصاد گزارش داد، وي در ادامه با اشاره به ارتقای جايگاه توليدات علمي كشور بعد از انقلاب گفت: امروز ايران به جز فناوري‌هاي علوم شناختي كه در منطقه رتبه سوم را دارد، در تمام زمينه‌هاي علمي داراي مقاوم اول است.





وطني با بيان اينكه شركت ملي گاز و پارس جنوبي از پيشگامان توسعه فناوري هستند، افزود: رتبه علمي كشور در رشته‌هاي مختلف فناوري از جمله شيمي سوم، مكانيك پنجم، مواد هشتم و در پايين‌ترين رشته داراي رتبه علمي نوزدهم جهان است كه نيازمند حمايت براي ارتقای اين جايگاه هستيم.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;