خودکفایی در کنتور هوشمند

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، یکی از فعالان عرصه صنعت برق از آغاز تولید انبوه کنتورهای هوشمند ایرانی برای نخستین بار در کشور از ماه آینده خبر داد که که قابلیت استفاده در بخش های مختلف صنعت آب، برق و گاز را دارد.


محمدعلی درازی از مدیران شرکت تولید کننده این کنتورها در حاشیه پانزدهمین نمایشگاه صنعت برق کشور افزود: این شرکت از سال 1380 همکاری گسترده ای را با وزارت نیرو آغاز کرد و به تدریج تولید کنتورهای دیجیتال برق تک فاز و سه فاز (اتصال مستقیم و اتصال ثانویه)، به محصول اصلی این شرکت بدل شد.

 

 

درازی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته، این شرکت، فعالیت های پژوهشی خود را برای تولید کنتورهای هوشمند آغاز کرد و پس از بومی کردن دانش تولید این محصول، آن را به صورت آزمایشی در استان های بوشهر و زنجان با موفقیت آزمایش کرد.

 

 

وی از تائید تولید انبوه این محصول از سوی شرکت توانیر خبر داد و افزود: از ماه آینده خط تولید انبوه نخستین کنتورهای هوشمند ایرانی راه اندازی می شود.

 

 

وی یادآورشد که این محصول موفق به کسب استانداردهای مختلف از شرکت های اروپایی شده و از نظر کیفی نیز با نمونه مشابه خارجی برابری می کند، اما به دلیل بومی بودن دانش آن، با قیمتی پایین تر در بازار عرضه می شود.

 

 

درازی ادامه داد: این کنتورها با داشتن ارتباط دو طرفه، در زمان نصب در منازل، ماموران برق را از مراجعه برای خواندن کارکرد کنتورها بی نیاز می کنند.

 

 

وی افزود: همچنین این کنتورها با برقراری ارتباط باسیم یا بی سیم به کنتورهای آب و گاز و اتصال به آنها، به کسب اطلاعات پرداخته و ماموران قرائت کننده این دستگاه های خدمات رسان را نیز از مراجعه حضوری به درب منازل و واحدهای تجاری و خدماتی بی نیاز می کنند.

 

 

 

به گفته درازی، فرمان پذیری کنتورهای هوشمند از دیگر مشخصه آنهاست که برای مثال می توان در صورت لزوم از راه دور به آنها دستور قطع داد و علاوه بر آن، هر گونه تغییر مورد نظر مشتریان در آن قابل اعمال است.

 

 

وی به برنامه ریزی برای صادرات این محصول نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مقدمات کار و بازاریابی صادرات کنتورهای هوشمند ایرانی به کشورهای قزاقستان، ترکمنستان، عمان، عراق، سوریه، قطر و افغانستان انجام شده است.

 

 

مطالبات 200 میلیارد ریالی از دولت

این فعال صنعت برق و آب، در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات شرکت شان در سال های گذشته، افزود: در زمان تحریم ها و فشارهای اقتصادی، با صرف هزینه ها و مدت زمان بیشتر، ناچار به واردات قطعه از کشورهایی نظیر آلمان و کره جنوبی بودیم که عمدتا با واسطه دلال ها انجام می شد.

 

 

وی با اشاره به توافق برجام گفت: با رفع تحریم ها، هزینه های تولید نیز کاهش خواهد یافت.

 

درازی، مجموع مطالبات این شرکت از وزارت نیرو را حدود 200 میلیارد ریال برشمرد که مربوط به پروژه های انجام شده برای دولت در سه سال گذشته است.

 

 

به گفته این فعال بخش خصوصی، شرکت آنها برای 450 نفر به صورت مستقیم و حدود 400 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;