خلاقیتی سبز از نوع تاسیساتی

کمپانی های صاحب این فناوری تلاش دارند که با به کارگیری ابداعات نوین، به همراه رعایت استانداردهای زیست‏ محیطی به هرچه سبزتر شدن شهرهایمان و حفظ منابع طبیعی کمک نمایند.



 

به گزارش تاسیست نیوز رشد جمعيت تحميل بزرگی بر محيط طبيعی است که منجر به تغييرات آب و هوايی، ایجاد حفره در لايه‏ ازون، زوال گونه‏ ها و سکونت گاه‏ های طبيعی شده است، که نتيجه آن تغيير فرهنگ مصرف و تغيير رويکرد انسان نسبت به طبيعت است. محافظت هر چه بیشتر از کیفیت زندگی بشر و بهره مناسب از زمین، از ارکان بسیار مهم در معماری مانا است. ساختمان‏ ها به طبقات مختلفی از منابع برای خلاقیت و اجرا نیاز دارند، از جمله مواد، انرژی، آب و زمین که از منابع بسیار با ارزش و ضروری هستند و استفاده مناسب از آن ها از ملاحظات بسیار مهم در توسعه اجرای پیشرفته ساختمان است. معماری سبز (EcoTech) یعنی تلفیق طبیعت و فناوری که می‏تواند جایگزین مناطق خشک، تولید کلان و استفاده‏ بی‏اندازه از تکنولوژی و تبدیل شهر ها به محیط های خنثی و بی مصرف شود.

سازه های پارچه ای دارای خصوصیات منحصر به فردی می باشند که می توان آن ها را در زمره سازه های مانا (سبز) دسته بندی نمود:

 

سبک:

 

یکی از ویژگی‏ های منحصربه‏ فرد سازه های پارچه‏ ای این است که می‏ توان سطوح وسیع را با حداقل مصالح پوشش داد. معماری این سازه‏ ها می‏تواند به گونه‏ ای باشد که زیباترین فرم‏ ها با حداقل استفاده از ستون و اتصالات خلق شود. استفاده از کم ترین مصالح به مفهوم کمک به حفظ منابع طبیعی و کاهش هزینه‏ ساخت است.

 

استفاده از نور روز:

 

غشاهای مورد استفاده در سازه‏ های پارچه ای قابلیت عبور نور بالایی دارند. استفاده از نور طبیعی روز جهت روشنایی ساختمان‏ ها منجر به کاهش چشم‏ گیر برق مصرفی می‏ گردد همچنین غشاها را می‏توان به گونه‏ ای طراحی کرد که درصد نور معینی را از خود عبور دهند. از دیگر مزایای غشاهای معماری آن است که نور مستقیم خورشید در برخورد با پوسته‏ ها شکسته می‏ شود، در نتیجه نور محیط داخل، پراکنده و چشم‏ نواز است.

 

عایق حرارتی:

 

غشاهای معماری درصد بالایی از نور را از خود عبور می ‏دهند. اشعه‏ فرابنفش از تمامی پارچه‏ ها به جز ETFE عبور نمی ‏کند در حالی که گرما را باز می‏ تابانند. در نتیجه در تابستان با دفع حرارت، از گرم شدن بیشتر محیط داخل جلوگیری می‏کنند. این عملکرد پوسته‏ ها در فصل زمستان نیز موجب محبوس شدن حرارت در داخل ساختمان می ‏شود. عایق حرارتی بودن سازه های پارچه ای، منجر به کاهش هزینه‏ های مصرفی جهت سرمایش و گرمایش ساختمان می‏ گردد.

 

قابلیت بازیافت:

 

تمامی اسکلت و اتصالات فولادی، استیل و آلومینیوم سازه‏ ها قابل بازیافت است همچنین PVC (پلی ‏وینیل کلراید) به کار رفته در سازه ها اثرات مخربی بر محیط‏ زیست دارد که شرکت فِراری (Ferrari)، با بهره‏ گیری از فنآوری Texyloop آن را بازیافت می‏کند. در نتیجه مقدار این ماده ثابت می ‏ماند و از تولید بیشتر آن جلوگیری می‏شود. ETFE نیز قابل بازیافت و تبدیل مجدد به ETFE است.

 

سازه‏ هایی تمیز، شهری زیبا:

 

از آنجایی که بسیاری از غشاها «خود تمیز شونده» هستند، بارش باران و برف (در مناطق خشک، فقط با استفاده از آب) به سرعت این سازه‏ ها را از آلودگی ها پاک می‏کند. ویژگی «خودتمیزشوندگی» سازه‏ ها به این معنی است که برای تمیز کردن آن‏ ها نیازی به استفاده از مواد شیمیایی شوینده -که موجب تخریب محیط‏ زیست می‏ شوند- وجود ندارد. سازه‏ های تمیز، جلوه‏ زیبایی به چهره‏ شهر می‏ بخشند.

 

طول عمر:

 

در ساخت سازه‏ های پارچه‏ ای سعی بر آن است که از غشاهایی با طول عمر بالا استفاده شود. هرچه عمر غشاها بیشتر باشد، هزینه‏ ها و مصالح مصرفی جهت تعمیر و یا جایگزینی سازه کاهش می ‏یابد. طول عمر غشاها از ۱۰ تا ۴۰ سال است.

پایان پیام/.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;