خلاء مرجع پاسخگویی ردصلاحیتهای انتخابات نظام مهندسی

عضو شورای مرکزی دوره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان با انتقاد از رد صلاحیت‌ها در انتخابات شورای مرکزی اضافه کرد: ظرف ۲۰ روز گذشته، دو تن از روسای شورای مرکزی سازمان‌های نظام مهندسی کشور را رد صلاحیت کرده‌اند و هیچکس هم پاسخگویی ندارد، چه کاری می‌توان انجام داد.
عضو شورای مرکزی دوره هشتم سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به جایگاه این سازمان گفت: متاسفانه ما به عنوان یک تشکل بزرگ، هیچ قانون مدون و درستی در زمینه جایگاه مهندسان نداریم.
به گزارش تاسیسات نیوز، مهندس علیرضا قزوینی­پور اکبری با اشاره به ضعف قانونی در رابطه با موقعیت یا جایگاه فعلی مهندسان گفت: سازمان نظام مهندسی می­تواند خودش مستقل بوده و روی پای خود بایستد و تصمیم‌گیرنده مسایل مربوط به خود و اعضایش باشد.
وی اضافه کرد: باید مهندسان را آموزش دهیم؛ اما در حال حاضر به جای اینکه برای آنان نظام­نامه بنویسیم و قوانین خوب را مدون کنیم یا حتی روی بازرسی و کنترل­ تمرکز کنیم، باید هر روز در هراس این باشیم که چه اتفاقی در حوزه وزارتی قرار است رخ دهد!
وی با انتقاد از رد صلاحیت‌ها در انتخابات شورای مرکزی اضافه کرد: ظرف ۲۰ روز گذشته، دو تن از روسای شورای مرکزی سازمان‌های نظام مهندسی کشور را رد صلاحیت کرده‌اند. من نمی­دانم بهتر از آقای هاشمی و آقای خرم دیگر چه کسی را می‌خواهیم در خانواده مهندسان داشته باشیم. تا وقتی بزرگ خانواده را به راحتی رد صلاحیت می­کنند و هیچکس هم پاسخگویی ندارد، چه کاری می‌توان انجام داد.
وی اشاره کرد: ما قانون داریم، ولی این که قانون را به درستی اجرا نمی­کنیم و نقطه‌ضعف­هایی در قانون داریم و آن را اصلاح نمی­کنیم، همه به این مساله نبود جایگاه مناسب برمی­گردد.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه کاری می‌توان کرد که مهندسان به جایگاه اصلی خود برگردند، تصریح کرد: اول این که باید قانون را اصلاح کنیم. سازمان نظام مهندسی به جایگاهی رسیده که می­تواند خودش مستقل باشد، می­تواند روی پای خود بایستد و برای خودش تصمیم بگیرد. اگر هم قرار باشد یک زمانی وزارتخانه­ای کنترل و نظارت عالیه داشته باشد، بهتر است جمعی تصمیم‌گیرنده باشند نه تنها یک فرد.
قزوینی‌پور تاکید کرد: تا زمانی که سازمان نظام مهندسی تحت نظارت کامل وزارت راه و شهرسازی قرار داشته باشد، مطمئن باشید که هیچ کاری نمی­‌تواند انجام دهد و هیچ تحولی هم در جهت بهتر شدن ساخت‌وساز­های کشور به وجود نخواهد آمد.
قزوینی پور در پایان با اشاره به ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشور خاطرنشان کرد: من واقعا متاسفم سازمانی که تا این حد می­تواند تاثیرگذار باشد به راحتی به چالش کشیده می‌شود و از وظایف اصلی خود که حمایت از مهندسان و تدوین نظام‌نامه است، باز می‌ماند.
منبع نظام مهندسی کشور
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;