خطر مرگ از گرما برای یک میلیارد آدم

به گزارش تاسیسات نیوز، گفته می شود حدود 1.1 میلیارد نفر با خطر فوری کمبود دسترسی به امکانات سرمایشی مواجه هستند.
گزارشی که توسط سازمان «انرژی پایدار برای همه» که وابسته به سازمان ملل می باشد، منتشر شده خطرات روزافزون این مشکل و فرصت های چالش سرمایش جهانی بررسی می شود.


این گزارش با عنوان «تامین سرمایش پایدار برای همه» نشان می دهد حدود 1.1 میلیارد نفر در سطح جهان با مشکل خطرات فوری عدم دسترسی به سرمایش مواجه هستند. گزارش می گوید سرمایش، پشتوانه ای برای توانایی میلیون ها نفر برای فرار از فقر، سالم نگه داشتن بچه ها، واکسیناسیون پایدار، حفظ مواد مغذی و ثمربخش بودن اقتصاد است.


این گزارش توصیه هایی خاص و عملی برای سیاست گذاران دولتی و جامعه مدنی به منظور افزایش دسترسی به راه حل های سرمایش پایدار برای همه ارایه می کند.


در این گزارش آمده است: «دسترسی به سرمایش مطمئن امروزه یک مساله اساسی برای برقراری عدالت است و با افزایش دما، این می تواند به معنای تفاوت بین زندگی و مرگ برای بعضی افراد باشد»


این خطرات به عنوان یک مساله تغییر اقلیم و نیز توسعه دیده می شوند؛ چرا که چالش هایی برای سلامت، ایمنی و اثربخشی افراد در سراسر جهان مخصوصاً کشورهای آسیایی و آفریقایی ایجاد می کنند. با این وجود، این گزارش می گوید این چالش فرصت بازارهای مصرفی جدید مهمی در اختیار کارآفرینانی که می خواهد فوق کارامد باشند و از فناوری های پایدار برای رفع نیازهای سرمایشی استفاده کنند، قرار می دهد.


در جهانی که پیوسته با بالارفتن دما رو به روست، دسترسی به سرمایش یک مساله تجملی نیست، بلکه امری ضروری برای زندگی روزمره به شمار می آید که زنجیره های تامین مواد غذایی ایمن ب محصولات تازه، ذخیره ایمن واکسن های حیات بخش و شرایط زندگی و کاری ایمن را تضمین می کند.


این گزارش یک «هشدار» تلقی می شود و کارشناسان آن می گویند ما باید این نیازها را به شیوه ای کارامد و بدون استنفاده از مواد مخرب لایه اوزون مرتفع سازیم.


آنالیز 52 کشور آسیب پذیر در اقلیم های گرم نیز نشان می دهد 470 میلیون نفر در مناطق روستایی فقیر هیچ دسترسی به غذا و داروی ایمن ندارند و 630 میلیون نفر در مناطق شهری گرم و فقیر از امکانات سرمایشی برای محافظت خود در برابر موج های گرمای شدید برخوردار نمی باشند.


9 کشور که بیشترین جمعیت مواجه با خطرات سرمایش را پیش رو دارند، هند، بنگلادش، برزیل، پاکستان، نیجریه، اندونزی، چین، موزامبیک و سودان هستند.


تحقیقات قبلی هم نشان می دهند تا سال 2050، انتظار می رود ساعات کاری که به واسطه گرمای شدید و عدم دسترسی به امکانات سرمایشی از دست می رود بیش از 2% باشد.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;