خسارت میلیاردی به شمال ایران

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، طوفان های اخیر باعث خسارت های زیادی به اکثر نقاط کشور شده است. مازندران نیز از این خسارت در امان نماند و انرژی این استان با میلیاردها ریال خسارت مواجه گشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق مازندران با بیان اینکه توفان اخیر مازندران 25 میلیارد ریال به حوزه انرژی استان خسارت وارد کرده است، گفت: خسارت ناشی از این توفان مربوط به پارگی سیم، سوختن ترانسفورماتورها، سقوط تیربرق و سوختن فیوزها بوده است.

قاسم شهابی با اشاره به اینکه تابستان امسال شاهد بیشترین گرما در استان بودیم، افزود: مصرف انرژی برق مازندران در این فصل به 1688 مگاوات رسید که بالاترین میزان مصرف در تاریخ مازندران بوده است.

وی با اعلام اینکه برای نخستین بار از انرژی بادی در استان بهره‌گیری شده است، اظهار کرد: تمام روستاهای بالای 10 خانوار مازندران از نعمت برق برخوردار هستند.

شهابی گفت: استان یک میلیون و 200 هزار مشترک برق دارد که از این میزان 700 هزار مشترک شهری و470 هزار مشترک روستایی هستند. وی خاطرنشان کرد: متوسط مصرف برق در استان 600 تا 700 مگاوات است که 40 درصد مصرف برق استان به‌دلیل استفاده از کولر‌های‌گازی است.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;