خرید تضمینی برق از حالت موقت به دائمی

به گزارش تاسیسات نیوز، رئیس سازمان انرژی‌های نو ایران با بیان اینکه روش خرید تضمینی برق از حالت موقت به قانون دائمی تبدیل شده است، گفت: قرارداد احداث ۹۰۰ مگاوات خرید تضمینی برق با بخش خصوصی امضاء شده که ۱۰۰ مگاوات آن از مهرماه سال جاری وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.






سیدمحمد صادق‌زاده در چهارمین کنفرانس انرژی بادی ایران با بیان اینکه اتفاق خوبی در بخش خرید تضمینی برق انرژی‌های تجدید پذیر رخ داده و با مصوبه مجلس خرید تضمینی برق دائمی شده است و دیگر جایی برای نگرانی سرمایه‌گذاران خصوصی نیست، گفت: بخش خصوصی داخلی و بخش خصوصی که با طرفهای خارجی در ارتباط هستند نسبت به تأمین تکنولوژی و مالی مشکلی ندارند اما آنچه که مشکل آفرین است این است که بخش خصوصی چگونه به خرید تضمینی برق اعتماد کند.






صادق‌زاده با اشاره به اینکه صنعت برق حرارتی کشور دچار بدهی‌های قابل توجهی به تولیدکنندگان است، گفت: با تصویب آیین‌نامه اجرایی ماده 61 اصلاح الگوی مصرف و تضمین خرید برق و نرخ‌های ابلاغی از سوی شورای اقتصاد باعث شده تا بخش خصوصی با اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری به سرمایه‌گذاری استقبال نشان دهد.






وی با اشاره به اینکه براساس ماده 61 قانون اصلاح الگوی مصرف موظف هستیم که برق تولیدی را از نیروگاه‌های تجدید‌پذیر به صورت تضمینی بلند مدت خریداری کنیم، اظهارداشت: تولیدکنندگان و متولیان بخش خصوصی مطمئن باشند که روش خرید تضمینی برق نه قانون موقت بلکه قانون دائمی مجلس است و می‌تواند برای آنها نیز صرفه اقتصادی داشته باشد.






صادق‌زاده به قانون حمایت از صنعت برق اشاره کرد و گفت: این قانون که در حمایت از تأمین مالی سرمایه‌گذاران تصویب شد در حقیقت قصد دارد عوارض مستقیم از مردم را دریافت کند تا در راستای حمایت از توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر در کشور هزینه کند.






رئیس سازمان انرژی‌های نو ایران با تاکید بر اینکه اتفاقات خوب در خرید تضمینی برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر باعث استقبال بخش خصوصی در ساخت این نیروگاه‌ها شده است، گفت: در حال حاضر قرارداد 900 مگاوات خرید تضمینی برق فعال داریم که تا پایان امسال 100 مگاوات آن به بهره‌برداری می‌رسد و ورود این میزان نیروگاه از مهرماه آغاز می‌شود.

 

 

منبع: فارس

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;