خراسان به استقبال انرژی های نو می رود

 خراسان به استقبال انرژی های نو می رود

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان گفت: طرح نصب نیروگاه های خورشیدی از سال آینده بر پشت بام های منازل مسکونی استان های خراسان اجرا خواهد شد.  

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز محمدحسن متولی زاده افزود: هم اکنون طرح نصب نیروگاه های خورشیدی در ادارات استان های خراسان رضوی در حال اجراست و 44 دستگاه اجرایی بدین منظور انتخاب شده اند. وی اظهار داشت: از این طریق تا پایان سال جاری نیروگاه های خورشیدی به ظرفیت یک هزار کیلو وات در پشت بام های ادارات خراسان رضوی نصب خواهد شد.

 

وی گفت: شرکت برق منطقه ای خراسان در زمینه استفاده از انرژی های نو در سطح کشور پیشرو می باشد، به طوریکه اکنون بزرگترین نیروگاه خورشیدی ردیاب کشور در این شرکت راه اندازی شده است. به گفته وی، هر کیلووات نیروگاه خورشیدی معادل کاشت 85 اصله درخت و به میزان دو تن دی اکسید کربن، آلاینده های زیست محیطی را در سال کاهش می دهد.

 

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خراسان در ادامه با بیان اینکه پیشینه استفاده از برق در ایران نخستین بار از حرم مطهر رضوی آغاز شد، افزود: هم اکنون این شرکت رتبه اول صنعت برق را به خود اختصاص داده است. متولی زاده افزود: کیفیت برق و تلفات انر‍ژی توزیع نشده دو شاخص مهم تولید برق هستند و این دو شاخص در استان های خراسان رتبه های برتر را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

 

وی در ادامه اظهار داشت: هم اکنون هفت درصد از برق تولیدی شرکت برق منطقه ای خراسان که مازاد تولید به شمار می رود به کشور افغانستان صادر می شود. وی تعداد نیروگاه های برق در استان های خراسان را 10 نیروگاه در مجموع به ظرفیت پنجهزار و 100 مگاوات عنوان کرد که 140 مگاوات از این میزان به استان هرات افغانستان صادر می شود.

 پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;