خدمات مهندسی بدون مجری ذیصلاح به شدت ممنوع

به گزارش تاسیسات نیوز، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان طی اطلاعیه ای اعلام کرد؛ ارائه هر گونه خدمات مهندسی بدون مجری ذیصلاح ممنوع است.
استفاده از مجریان ذی صلاح در استان اصفهان تحقق یافت، به استناد فصل چهارم آئین‏ نامه اجرایی ماده ۳۳ قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان برابر مصوبات هیأت چهار نفره استان و در راستای اجرای دستورالعمل نحوه فعالیت سازندگان مسکن و ساختمان و الزام آن توسط رأی دیوان عدالت اداری و ابلاغ مکرر آن توسط سازمان بازرسی استان جهت جلوگیری از حضور افراد فاقد صلاحیت در امر ساخت و ساز و به منظور حفظ سرمایه ‏های ملی و صیانت از حقوق بهره ‏بردار از تاریخ ۱۴۰۲/۰۴/۰۱، ناظرین محترم هیچگونه مجوز شروع عملیات ساختمانی با هر تاریخ ثبت شده در سامانه و پروانه ساختمانی را بدون معرفی مجری صلاحیت ‏دار از طرف کارفرما صادر ننمایند.
” ۱۳-۲ ناظران ساختمان مکلفند عملیات ساختمانی را که توسط مجری و تحت نظارت آنها احداث می‏شود در حیطه صلاحیت مندرج در پروانه خود از لحاظ انطباق ساختمان با مشخصات مندرج در پروانه، نقشه ‏ها، محاسبات و مشخصات فنی منضم به آن و مقررات ملی ساختمان براساس شرح خدمات مصوب مهندسان رشته ساختمان نظارت کرده و در پایان کار مطابقت عملیات اجرایی ساختمان را با مدارک فوق، گواهی نمایند. “
لذا سازمان نظام مهندسی ساختمان از ارایه هرگونه خدمات نظام مهندسی، در شروع به پروژه ‏های بدون مجری ذی صلاح در کل استان معذور می‏باشد. همچنین در صورت اطلاع، مشاهده و یا هر گزارشی در رابطه با پروژه ‏های ساختمانی بدون مجری ذی صلاح در استان ، ناظرین به شورای انتظامی معرفی خواهند شد و از طریق مراجع ذی صلاح از ادامه عملیات ساختمانی جلوگیری به عمل خواهد آمد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;