خداحافظی با ضد یخ

نانوگازوئیلی

نانوگازوئیلی با تحل دمای منهای 40 درجه تولید شد.

 

 

 

 

 به گزارش تاسیسات نیوز، شرکت «Nano Labs Corp» موفق به ارائه گازوئیل مبتنی بر فناوری‌ نانو (NG) شده‌ که می‌تواند سهم زیادی در کاهش هزینه سوخت و آلودگی محیط‌زیست داشته باشد.

 

  گازوئیل یکی از سوخت‌های رایج در خودروها است که آلایندگی زیادی برای محیط‌زیست دارد. سوخت جدید شرکت «Nano Labs Corp» از ترکیب 60 درصد گازوئیل و 40 درصد آب حاوی نانوساختارها ساخته شده‌ است. نتایج این پژوهش می‌تواند جایگزین افزودنی‌هایی نظیر اتانول، MTBE، بنزن، متانول و ترکیبات آروماتیک باشد؛ ترکیباتی که اگر چه برای محیط‌زیست مضر هستند، اما در حال حاضر به گازوئیل اضافه می‌شوند.

 

به نوشته سایت نانو، این شرکت موفق شده‌ است تا 40 درصد از گازوئیل را با آب و نانوساختار جایگزین کند. با این کار مصرف گازوئیل تا یک سوم کاهش و کارایی سوخت افزایش یافته است و انتشار ترکیبات سمی به حداقل می‌رسد. بر اساس گزارش‌های این شرکت، تاکنون 5 ترکیب مختلف از گازوئیل مبتنی بر فناوری‌ نانو با موفقیت تست شده‌ است. این تست‌ها سه بار و در یک دوره زمانی 13 ماهه تکرار شده‌اند.

 

ویکتور کاستانو، از مدیران شرکت مذکور می‌گوید: در این فناوری جدید، ما گازوئیل معمولی را با آب و نانوساختارها ترکیب کردیم تا یک سوخت تک فازی ایجاد شود که حتی بعد از چند ماه نگهداری نیز ترکیبات سازنده این سوخت از هم جدا نشود. نکته جالب توجه درباره این سوخت آن است که در دمای منفی 40 درجه سانتیگراد، این سوخت یخ نمی‌زند.

 

وی می‌افزاید: این پروژه یکی از جالب‌ترین موضوعاتی است که ما تاکنون روی آن کار کرده‌ایم؛ موضوعی که می‌تواند موجب تغییراتی در حوزه انرژی شود.

 

برناردو چاواریا، مدیر این شرکت می‌گوید: در این فناوری نیازی به اعمال تغییرات در فرآیندهای تولید سوخت نیست، به طوری که این فناوری می‌تواند به صورت مستقیم به مخازن نگهدارنده سوخت اعمال شود. با استفاده از این فناوری جدید، هم شرکت‌های تولیدکننده سوخت و هم مصرف‌کننده نفع می‌برند و از سوی دیگر با کاهش رهایش ترکیبات مضر در محیط‌ زیست، به شکل قابل توجهی از گرمایش زمین جلوگیری می‌شود.

 

وی می‌افزاید: ما در حال حاضر روی بهبود این سوخت کار می‌کنیم و تاکنون با چند آزمایشگاه برای تست این سوخت مذاکراتی داشته‌ایم. با نتایج بدست آمده از این تست‌ها، مسیر تجاری‌سازی این سوخت نهایی می‌شود.

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;