خبر خوش در باره مسکن هنرمندان و خبرنگاران

آئین کلنگ‌‌‌‌‌‌زنی فاز اول اجرایی طرح مسکن هنرمندان با عنوان «شهر هنر» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند و… برگزار شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، علیرضا جعفری، معاون وزیر راه و شهرسازی در این آیین گفت: امیدواریم تا در کمتر از دو سال دیگر این بیابان تبدیل به فضایی برای امید باشد.
وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم به جای مسکن‌سازی، شهرسازی کنیم و با معماری ایرانی- اسلامی این فضا را ایجاد کنیم تا زیست اسلامی در این شهر وجود داشته باشد.
جعفری تاکید کرد: این اولین پروژه‌ای است که با طراحی ایرانی- اسلامی ایجاد شده و امروز برای هنرمندان کلنگ خواهد خورد.

مسکن هنرمندان و خبرنگاران را دو ساله می‌‌‌‌‌‌سازیم
در ادامه مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند گفت: مسکن هنرمندان و خبرنگاران در «شهرک هنر» پرند را در صورت تامین به موقع آورده متقاضیان هم پای تسهیلات بانکی را دو ساله می‌‌‌‌‌‌سازیم.
آرش صیادی اظهار داشت: در ورودی شهر پرند یک سایت ۱۴۵ هکتاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای ایجاد شهرک هنر کلنگ‌‌‌‌‌‌زنی می‌شود و طبق توافق با وزارت ارشاد این عملیات در فاز اول تعداد ۸۰۰ نفر از اصحاب هنر در گرایش‌های مختلف را در خود جای می‌دهد که وظیفه ساماندهی این افراد با وزارت ارشاد و صندوق هنر است.
وی با اشاره به اینکه مجموع کل پروژه «شهرک هنر» ۱۱ هزار واحد است، گفت: طبق برنامه اگر آورده متقاضیان نیز پا به پای بانک‌های تسهیلات دهنده پروژه متناسب باشد، بنا داریم که این واحدها را ظرف دو سال بسازیم.

۸۰۰ واحد مختص هنرمندان است
صیادی با بیان اینکه ۸۰۰ واحد از این پروژه مختص هنرمندان است، عنوان داشت: مابقی واحدها در حوزه دیگر اقشار جامعه است ولی فاز اول مختص هنرمندان بوده و امروز عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند درخصوص پیمانکاران این پروژه نیز اظهار داشت: پیمانکاران مشخص و کارگاه تجهیز و آماده شروع عملیات اجرایی است و با فرمان وزیر فرهنگ و ارشاد شروع می‌شود.
صیادی درخصوص میانگین متراژ واحدهای «شهرک هنر» بیان داشت: میانگین واحدهای در نظر گرفته شده بین ۸۰ تا ۸۵ متر و در تیپ‌های مختلف است و گاهاً شاهد این هستیم که متقاضیان با آورده اولیه با مضیقه روبرو هستند فکر شده که میانگین مساحت مفید باشد تا برای میزان آورده سنگین نشود و در این خصوص صندوق هنر نیز قول مساعدت داده و تسهیلات بانکی هم آماده است و به موازات پیشرفت به پروژه تزریق می‌شود.

جاماندگان مسکن مهر نگران نباشند
همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه آئین آغاز پروژه شهرک هنر در جمع اصحاب رسانه گفت: خبرنگارانی که نتوانسته‌اند در دوره اول برای مسکن مهر ثبت نام کنند، بدانند دوباره ثبت‌‌‌‌‌‌نام آغاز می شود و نگران این موضوع نباشند.
به گزارش خانمان، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: یکی از اولویت‌های اصلی ما در وزارت فرهنگ حل مسائل اساسی اهالی فرهنگ، هنر و اصحاب رسانه است. از این جهت باید این مشکلات را برای خبرنگاران، اهالی فرهنگ و هنر و ادب به حداقل برسانیم؛ به همین دلیل در گام اول این پروژه ثبت‌نام انجام شد.
وی ادامه داد: در طرح مهم مسکن، کار عمرانی با قوت آغاز شده است و آقایان جعفری، صیادی، اسلامی‌‌‌‌‌‌پور و احمدی به طور مرتب پیگیر شرایط خواهند بود که در اسرع وقت این طرح به سرانجام برسد و ما این مکان را افتتاح کنیم و کلیدها را به اهالی فرهنگ، هنر و رسانه تحویل بدهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح‌های بعدی هم برنامه‌ریزی شده و بنای ما این است تا همه کسانی که فاقد منزل هستند  شرایط در این دو سال برایشان فراهم و به زودی صاحب منزل شوند و برای جاماندگان مشکل ثبت‌نام نداریم.

ثبت‌نام ۷ هزار و ۸۰۰ نفر
اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در گام نخست چند واحد مسکونی برای هنرمندان خبرنگاران چند واحد مسکونی ساخته می‌شود و به بهره‌‌‌‌‌‌برداری و واگذاری خواهد رسید، گفت: ما در صندوق هنرمندان میزبان اهالی فرهنگ، هنر، روزنامه نگاران، نویسندگان و اهالی قرآنی هستیم که تاکنون بیش از صد هزار نفر عضو صندوق هنر هستند. در فراخوانی که داده شد، تقریبا ۷ هزار و ۸۰۰ نفر در کشور ثبت‌نام داشته‌اند که در گام نخست برای دو هزار نفر پیش‌بینی‌هایی انجام شده تا  تأسیس اتفاق بیفتد.
وی افزود: دوستان ما کار را شروع کرده‌اند که این نشان می‌دهد کارها با دقت و سرعت در حال انجام است. همچنین این طرح یک ویژگی مهم دیگر هم دارد که کاملا بر اساس معماری ایرانی-اسلامی است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در ورودی این شهر مسکن‌ها ساخته خواهند شد و با همت دوستان یک کار الگویی اتفاق بیفتد تا بقیه نقاط هم از همین الگو تبعیت کنند. برنامه ما این است که شهر جدید پرند را به پایگاه مهم فرهنگی هنری استان تهران تبدیل کنیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;