خبر خوش در باره مسکن ملی

از محل آورده متقاضیان و تسهیلات بانکی ۷۰ هزار و ۶۹ میلیارد تومان به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن واریز شده است.
به گزارش تاسیسات نیوز، یک میلیون و  ۲۲ هزار و ۱۳۶ نفر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا امروز در بانک مسکن  افتتاح حساب کرده‌اند و قرارداد تسهیلات ۲۵۳ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی به  مبلغ ۸۵ هزار و ۴۰۳ میلیارد تومان منعقد شده است.
علی عسکری ـ سرپرست بانک مسکن با اعلام این خبر گفته است: میزان واریزی به حساب سازندگان طرح نهضت ملی مسکن ۷۰ هزار و ۶۹ میلیارد تومان بوده که ۲۸ هزار و ۴۸۷ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و ۴۱ هزار و ۵۸۲ میلیارد تومان از محل تسهیلات بوده است.
درخصوص میزان تامین زمین هم طبق آمار چهار روز قبل، وزارت راه و شهرسازی ۳۲ هزار هکتار زمین با کاربری مسکونی در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار داده است. ۲۴ هزار هکتار زمین هم در کارگروه‌ها و شوراهای برنامه‌ریزی در مراحل الحاق است. در مجموع ۵۶ هزار هکتار از اراضی دولت در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد و بالغ بر دو میلیون واحد مسکونی می‌توان احداث کرد و با آنچه تاکنون اعلام شده ۱.۵ میلیون خانوار در این زمین‌ها می‌توانند صاحب خانه شوند.
تا اواسط ماه جاری، دولت سیزدهم یک میلیون و ۲۳۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن را به مرحله‌ی اجرا رسانده که ۱۵۰ هزار واحد به شکل گروهی، ۵۵۰ هزار واحد توسط انبوه‌سازان، ۱۱۵۰ واحد توسط نیروهای مسلح،   ۱۰۰ هزار واحد در بافت‌های فرسوده، ۱۰۰ هزار واحد خودمالکی، ۲۲۰ هزار واحد مسکن روستایی، اجرایی و عملیاتی شده است.
با توجه به این‌که بعضی متقاضیان توانایی پرداخت آورده را ندارند دولت قصد دارد در مواردی سهم آورده را پس از تکمیل واحدها از آنها دریافت کند. در هفته‌های اخیر با افزایش سقف تسهیلات از ۴۵۰ به ۵۵۰ میلیون تومان امیدواری به افزایش سرعت اجرای پروژه ها بیشتر شده است. از طرف دیگر وام ۴۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن برای دهک‌های ۱ و ۲ و همچنین وام ۳۰۰ میلیون تومانی برای دهک‌های ۳ و ۴ به تصویب رسید. هر دوی این وامها با نرخ سود دو درصد و مدت بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;