خبر خوش برای مسکن کارگری

طرح صنعت شهر با همکاری بخش صنعت، وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی به منظور ساخت مسکن کارگری به تازگی شکل گرفته که قرار است زمین را وزارت شهرسازی و قسمتی از آورده متقاضیان را بخش صنعت تامین کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و بازنشستگان از آذرماه سال گذشته در برنامه‌های وزارت کار قرار گرفت. تفاهم‌نامه‌ای هم در این خصوص بین وزارت کار و وزارت راه و شهرسازی به امضا رسید.
تجربه نشان داده معمولا پروژه‌هایی از این دست با چالش پایین بودن توان متقاضیان همراه می‌شود؛ موضوعی که کارشناسان حوزه‌ی کار بعضا به آن اشاره می‌کنند. علی اصلانی ـ عضو کانون عالی شوراهای اسلامی کار در این خصوص می‌گوید: در حال حاضر شرایط برای ورود به طرح‌های مسکن دشوار است چون کارگران آورده ای ندارند و اگر داشته باشند توانایی پرداخت اقساط سنگین وام مسکن را ندارند.
خبر جدید این است که بخش صنعت، تامین بخشی از آورده متقاضیان مسکن زیرمجموعه‌ی خود را بر عهده گرفته است.
مطابق طرحی با عنوان «صنعت شهر» که با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و وزارت صمت شکل گرفته، تامین مسکن کارگران شاغل در بخش صنعت هدف‌گذاری شده است. در این زمینه کارگروهی در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با حضور نمایندگان بخش صنعت و وزارت صمت تشکیل و مقرر شده تا بخش صنعت تامین بخشی از آورده متقاضیان بخش‌های صنعتی خود را تامین کند.
همچنین وزارت صمت بعد از تخصیص زمین از سوی وزارت راه و شهرسازی، آماده سازی اراضی را انجام می‌دهد. بدین ترتیب در ساخت مسکن کارگران تسریع ایجاد می‌شود.
محمدمهدی حیدری ـ سرپرست مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه هم‌اکنون در یزد، قزوین و قم، اجرای طرح مسکن کارگران به تعداد حدود ٧٠٠٠ واحد در برنامه قرار گرفته است گفت: در مرحله بعدی اجرای طرح مسکن کارگران در استان‌های سمنان، البرز و مرکزی اجرایی خواهد شد.
استفاده از ظرفیت تعاونی‌های مسکن در داخل کارخانجات و اجاره به شرط تملیک به عنوان راهکارهایی برای برای خانه‌دار کردن کارگران مطرح می‌شود. حالا با همکاری سه‌جانبه بین کارخانجات، وزارت صمت و وزارت راه و شهرسازی، موضوع تامین ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران می‌تواند وارد فاز عملیاتی جدی‌تری شود.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;