خبر خوش برای سربازان

بر اساس اعلام سازمان آموزش فنی و حرفه ای، تا پایان امسال ۱۴۷ هزار سرباز در حین خدمت از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند می شوند.
به گزارش تاسیسات نیوز، آیین نامه طرح مهارت آموزی و اشتغال سربازان اواخر دولت قبل به پیشنهاد وزارت کار و با همکاری قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان نظام وظیفه به دنبال وارد شدن موضوع مهارت آموزی به قانون خدمت وظیفه عمومی تهیه و تدوین شد.
البته در خصوص توانمندسازی و مهارت افزایی سربازان اقدامات تاثیرگذار و بسزایی از سوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح انجام گرفته و مقررات و بخشنامه‌های خوبی به تصویب رسیده که از جمله آن می‌توان به سندملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه اشاره کرد که در شورای عالی اشتغال تصویب و از سوی رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ شد.
غلامحسین حسینی نیا – معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای – در گفت و گو با ایسنا از تعیین و هدفگذاری آموزش ۴۰۰ هزار سرباز در سال‌جاری توسط قرارگاه آموزش مهارت نیروهای مسلح خبر می دهد.
وی با ذکر آماری در خصوص آموزش مهارت سربازان می گوید: سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۱ اقدامات خوبی در حوزه مهارت آموزی به سربازان صورت گرفته است. طی سال  ۱۳۹۹ بیش از ۸۹ هزار نفر و طی سال ۱۴۰۰ بیش از ۱۲۰ هزار سرباز در حوزه مهارت آموزش دیدند. هدفگذاری و تعهد ما برای امسال ۱۴۷ هزار نفر است که درصدد هستیم در سازمان فنی و حرفه ای این هدف را محقق کنیم.
به گفته حسینی نیا از مجموع ۱۴۷ هزار سربازی که در تعهد آموزش قرار دارند، تاکنون بیش از ۶۰ هزار سرباز دوره‌های آموزش مهارتی را زیر نظر سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای و در پادگان ها گذرانده‌اند.
وی می افزاید: برای تحقق آموزش ۱۴۷ هزار سرباز ۷۳۰۰ کارگاه مهارت آموزی در کشور تجهیز و۲۴۰۰ نفر از نیروهای مسلح به عنوان مربی به کار گرفته شده‌اند.
جذب سریع تر سربازان به بازار کار پس از پایان خدمت
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای در عین حال از ارسال لایحه مهارت آموزی و اشتغال پذیری سربازان به دولت خبر داده و می گوید: لایحه به دولت فرستاده شده و با تبدیل شدن آن به قانون، سیاستهای حمایتی برای مهارت آموزی جوانان قبل از سربازی تدوین و امکان اشتغال و کارآفرینی سربازان پس از پایان خدمت با سرعت بیشتر فراهم خواهد شد.
معاون وزیر کار با بیان اینکه منتظر تصویب لایحه در هیأت دولت هستیم، می گوید: بر اساس این طرح سربازان در حین خدمت آموزشهای مهارتی می بینند و در انتهای خدمت سربازی‌ دو کارت یکی گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای و دیگری کارت پایان خدمت دریافت خواهند کرد.
آیین نامه اجرایی مهارت آموزی و اشتغال  سربازان و کارکنان نظام وظیفه تیرماه سال گذشته به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور بهره‌گیری اثربخش و حداکثری از توان و ظرفیت‌های نیروهای مسلح با مشارکت قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح تنظیم و به هیأت دولت ارسال شد.
به گزارش ایسنا، طرح جامع مهارت آموزش و اشتغال پذیری کارکنان وظیفه پس از کسب موافقت فرماندهی معظم کل قوا توسط ستاد کل و نیروهای مسلح با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به منظور افزایش جذابیت و نشاط سربازی از طریق گسترش مهارت و ارتقاء شایستگی حرفه ای کارکنان وظیفه با هدف مهارت افزایی و کمک به بکارگیری تخصصی در طول خدمت و اشتغال آنان برای ورود موفق به بازار کسب و کار و خدمت به توسعه و آبادانی کشور تدوین و طراحی شده است که تصویب آن، تاثیر بسزایی در خوشایندسازی دوران سربازی و اشتغال و کارآفرینی سربازان پس از پایان خدمت خواهد داشت.
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;