خبر خوش!

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روزنامه دنیای اقتصاد، توافقات تاریخی ایران و سران شش کشور جهان و در پیامدش لغو تحریم ها باعث شده است تا پای کشورهای مهم نفتی و گازی به ایران باز شود.


خبر خوش!


سران کشورهای صادرکننده گاز آمریکای‌جنوبی در تهران

معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت برای دعوت از سران کشورهای ترینیداد و توباگو، بولیوی و پرو به منظور شرکت در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادر‌کننده گاز (GECF) عازم آمریکای جنوبی شد.

امیرحسین زمانی‌نیا، معاون وزیر نفت در امور بین‌الملل و بازرگانی برای دعوت از سران کشورهای ترینیداد و توباگو و بولیوی به‌عنوان اعضای اصلی مجمع کشورهای صادر‌کننده گاز و پرو به‌عنوان عضو ناظر، برای حضور در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز (GECF) به آمریکای جنوبی رفت.

سومین اجلاس سران مجمع صادرکنندگان گاز قرار است در دهه سوم ماه نوامبر ٢٠١٥ در تهران برگزار شود؛ نخستین جلسه کاری کارشناسان اجلاس سران نیز در ماه مه در دبیرخانه این مجمع برگزار شد و دومین جلسه هم قرار است در ماه سپتامبر در تهران برگزار شود.

معاون وزیر نفت همچنین قرار است دعوتنامه هلند به‌عنوان دیگر عضو ناظر مجمع کشورهای صادرکننده گاز را تقدیم سران آن کند.

تاکنون دعوتنامه ١٠ کشور از اعضای مجمع کشورهای صادرکننده گاز تقدیم سران آن شده و ظرف یک هفته آینده دعوتنامه بقیه اعضا برای حضور در سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز تقدیم آنها خواهد شد.محمدحسین عادلی، دبیرکل مجمع کشورهای صادرکننده گاز درباره مهم‌ترین‌ کارهای محتوایی مجمع کشورهای صادر‌کننده گاز معتقد است: مهم‌ترین‌ کار محتوایی این مجمع، ایجاد یک پایگاه برای مبادله اطلاعات، داده‌های مربوط به بازار گاز و تجربه‌های مربوط به کشورها است و کار دیگر آن، رصد کردن تحولات بازارهای جهانی گاز از نظر تجارت و قراردادهای گازی، فناوری، عرضه و تقاضا و قیمت گاز در سراسر دنیا در کوتاه‌مدت است.


علاقه شرکت نفتی نروژی به حضور در ایران

شرکت نفتی دی‌ان‌او آسا نروژ که در خاورمیانه فعال است مایل است پس از لغو تحریم‌ها در ایران تجارت داشته باشد. شرکت نفتی دی‌ان‌او نروژ بیشترین فعالیت را در کردستان عراق داشته است و در سه ماه دوم امسال روزانه 153 هزار بشکه نفت در این منطقه تولید کرده است. این شرکت همچنین در عمان، یمن، سومالی، تونس و امارات نیز فعال است.

این شرکت نروژی اعلام کرد: پس از لغو تحریم‌ها ایران فرصت‌های کاری جالبی ارائه خواهد کرد. شرکت دی‌ان‌او به شکل خاصی جایگاه خوبی قرار دارد چرا که در پروژه‌های نفت و گاز ساحلی و فراساحلی در سه کشور همسایه ایران فعال است. این شرکت افزود: فناوری و تجربه شرکت دی‌ان‌او می‌تواند به افزایش تولید در میادین موجود در این ایران و توسعه میادین جدید کمک کند.






انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;