خانه گوجه فرنگی + تصاویر

به گزارش تاسیسات نیوز، وقتی از مصالح ساختمانی پایدار صحبت می کنیم، ممکن است اصلا به ساقه های گوجه فرنگی و جلبک های دریایی فکر هم نکنیم. اما تیم طراح خانه بیولوژیک نشان می دهند وقتی شما تفکر خلاق و تکنیک های بازیافت پیشرفته داشته باشید این کار هم امکان پذیر می شود.

 

خانه بیولوژیک توسط یک تیم چندرشته ای از جمله بیش از 40 نفر در حوزه های تخصصی مختلف مانند معماری پایدار، شرکت پرداخت و بازیافت چوب و نیز سازمان محیط زیست دانمارک ساخته شد.

 

در آغاز، موادی که برای انرژی سوزانده می شد مثل علف ها، کاه، ساقه های گوجه فرنگی و جلبک های دریایی را جمع آوری کرد. سپس اینها به صورت کامپوزیت ترکیب شدند تا قدرت آنها افزایش یافته و به صفحاتی برای پوشش تبدیل شوند.

 

سپس این چوب های نرم حرارت دیدند و یک مایع زیستی تولید شد. این کار دیواره های سلولی در ماده چوبی را پلیمریزه کرد و سبب شد ویژگی هایی مثل چوب سخت گرمسیری همراه با یک رنگ قهوه ای خوشایند ایجاد شود که بعد از قرار گرفتن در معرض خورشید و باران یک پتینه نقره ای – خاکستری می سازد. موسسه فناوری هم سازه ای شکل داد که قدرت یک خانه معمول را دارد.

 

 

به نظر یک داستان تخیلی علمی می آید که شما بتوانید از چیزهایی مثل ساقه گوجه فرنگی، کاه و جلبک دریایی خانه ای بادوام همانند ساختمان های عادی بسازید و در عین حال یک اکولوژی سالم و مطابق با قوانین داشته باشید. اما خانه بیولوژیک نشان می دهد این امر ممکن است. این مواد قرار بود به یک کارخانه خاکسترسازی برود اما الان در تبدیل به خانه زیبا و مستحکم شده است.

 

 

استفاده از مصالح ساختمانی پایدار انتشارات کربن ناشی از سوزاندن آنها را حذف می کند و همچنین به جای ایستادن روی فنداسیون بتونی، روی یک سیستم مهار زمینی به نام ستون های کاه بنا می شود. مهم تر از همه اینکه خانه می تواند طبق نیازهای مشتری سفارش داده شود و بعد از آن بدون به جاگذاشتن ردپایی از هم باز و خراب شود.

 

این خانه که این هفته به روی عموم گشوده می شود در شهر میدلفارت دانمارک در محل نمایشگاه های ساختمان پایدار بنا شده است.








انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;