خانه های مثلثی + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، در توکیو، یکی از پرجمعیت ترین شهرهای جهان، زمین گران است و یافتن و خرید یک قطعه ایده آل همیشه کاری سخت محسوب می شود. پس ساخت خانه روی قواره های دشوار زمین معمول نیست. در عین حال، این چالش معماران ژاپنی را تشویق کرده است ساختمان های جذاب و مبتکرانه ای طراحی کنند. یکی از این نمونه های عالی، خانه ای روی یک زمین مثلث شکل در هورینوچی است.

 

 

 

این خانه 55.2 متر مربعی در زمینی به ساحت 29.1 متر بنا شده و محل سکونت یک طراح دکوراسیون داخلی، همسر و دو دخترش است.

 

 

 

محل این زمین یک قواره سه گوش است که بین رودخانه زن پوکوجی و یک خیابان کوچک واقع شده است. با چنین سازه باریکی، این خطر وجود دارد که خانه در زمان وقوع زلزله فرو بریزد. به همین دلیل ستون های زیاد فضای داخل را کم کرده است. در عوض سازه در داخل با دیوارهای حمال کوچک تقویت می شود که به تقسیم بندی داخل نیز کمک می کند.

 

 

به دلیل محدودیت های بودجه ای، معمار یک سازه چوبی دارد.

 

 

ردیف های سرامیکی زمین را می پوشاند و طبقه اول در صفحات فولاد گالوانیزه رنگی قالب ریزی می شود. تغییر بافت و زنگ خانه را روشن تر از فضاهای تک رنگ نشان می دهد.

 

 

 

با وجود عمق بام، خانه ناودان ندارد. این یک راه حل شعاعی است که بام و دیوارها را یکی می کند.

 

 

 

به دلیل نزدیکی به رودخانه، ممکن است سیلاب های محلی روی خانه تاثیر بگذارند. به همین دلیل، کف زمین 60 سانتی متر بالای زمین می آید و تهویه زیرکف 24 ساعته برای جلوگیری از رطوبت اجرا می شود. یک در لغزنده روی ورودی نصب می شود و پله های متحرک کنار آن قرار می گیرد.

 

 

 

گوشه تیز سه گوش محل آشپزخانه و نشمین است و یک اتاق 9.7 متری بالای نشمین قرار می گیرد که فضای بازی خلاق برای بچه ها فراهم می کند و از آنجا آنها می توانند ارتباط با اعضای خانواده در آشپزخانه و نشمین را حفظ کنند.
نور از طریق نورگیرهای سقفی تامین می شود که یکی در سمت جنوب علاوه بر تامین نور هوای تازه را هم برای اتاق تامین می کند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;