خانه ای در استرالیا و صرفه جویی انرژی + عکس

به گزارش تاسیسات نیوز، یک فرد استرالیایی که خود را «هابیت روزگار مدرن» می‌داند با ساخت خانه‌ای هابیتی در مصرف انرژی رویه صرفه جویی را در پیش گرفته است.




این خانه که حدود یک‌هزار تن خاک روی آن قرار دارد در منطقه کئویندالوپ در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر بوسلتون در غرب استرالیا قرار دارد.

 

 

 

خاک و سایر موادی که در روی این خانه قرار گرفته‌اند، باعث می‌شود دمای هوا در طول سال در یک درجه نسبتا مشخص باقی بماند و در مصرف انرژی صرفه جویی شود.

 

 

 

کرکوود سازنده این خانه که اکنون در آن زندگی می‌کند، گفت که در هر چرخه (ماهیانه) ۱۰۰ دلار در مصرف انرژی سرمایی و گرمایی صرفه جویی می‌کند.

 

 

 

دمای موجود در این خانه در زمستان در بدترین حالت سرمای شدید حدود ۱۸ تا ۱۹ درجه و در گرم ترین روزهای تابستان تنها ۲۳ درجه است.

 

 

 

از آنجایی که این خانه زیر انبوهی از خاک قرار گرفته است، به رغم تصور عموم، اصلا تاریک نیست و دارای پنجره های بزرگی است که نور را به داخل خانه وارد می‌کند.

 

 

 

مالک استرالیایی این خانه امیدوار است سقف خانه‌اش در تابستان با گل پوشیده شود و انواع مختلف پرندگان و حشرات را به خانۀ‌اش بیاورد.

 

 

 

اجزای این خانه با ۱۹ تن استیل با کیفیت ساخته شده و روی آن نیز با موادی که ضد آب هستند پوشیده شده است و کاملا ضد حریق است.

 

 

 

گریف موریس مدیر خانه‌های خورشیدی در استرالیا، گفت که شماری از این خانه‌ها در ایالت‌های شرقی استرالیا وجود داشته‌اند، اما استفاده از استیل در ساخت چهارچوب این خانه منحصر به فرد است.

 

 

 

وی افزود که این نوع خانه‌ها برای هر فردی مناسب نیستند، اما برای افرادی که در مناطق حاشیه‌ای زندگی می‌کنند و به ویژه بوته‌ها و درختان در آنجا وجود دارند گزینه ایده آلی محسوب می‌شوند.

 

 

 

مالک این خانه، درب خانه خود را در ماه سپتامبر به روی عموم باز می‌گذارد و امیدوار است دیگران نیز به طور متفاوتی در مورد ساخت این قبیل خانه فکر کنند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;