حل مشکل فاضلاب اهواز با ایجاد حوضچه

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: با توجه به دبی بالای رودخانه کارون معضل فاضلاب شهر اهواز جدی است به همین دلیل حوضچه‌هایی ایجاد شد که فاضلاب به آن‌ها منتقل شود و سپس با پمپ‌های قوی از حوضچه‌های ایجاد شده تخلیه می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور که به استان خوزستان سفر کرده است، امشب با اشاره به کاهش دبی خروجی سدها در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به دلیل آب‌گرفتگی در برخی مناطق و محلات شهر اهواز دایک‌های کانال سلمان در حال مرتفع‌سازی است و بخشی از آب نیز منحرف شده است که به‌زودی مشکل حل می‌شود و اکنون تمام امکانات برای لایروبی ۶۰ کیلومتر انتهای کانال سلمان بسیج شدند.
وی افزود: با توجه به دبی بالای رودخانه کارون معضل فاضلاب شهر اهواز جدی است به همین دلیل حوضچه‌هایی ایجاد شد که فاضلاب به آن‌ها منتقل شود و سپس با پمپ‌های قوی از حوضچه‌های ایجادشده تخلیه می‌شود.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در شهر اهواز، عنوان کرد: تا امروز از ورود آب به شهر اهواز جلوگیری شد و بخش‌هایی که در روزهای گذشته دستور تخلیه صادر شد در حال حاضر تثبیت شده‌اند و فقط بخش کوچکی از منطقه عین دو را آب فرا گرفته است که با اقدامات لازم برای کانال سلمان مشکل منطقه عین دو قطعاً برطرف می‌شود.
وی گفت: مدارس و دانشگاه‌ها به دلیل کاهش بار ترافیکی و تردد راحت‌تر نیروهای امدادی تا روز دوشنبه ۲۶ فروردین تعطیل اعلام شد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به تلاش نیروهای مختلف برای هدایت آب، اظهار کرد: ورود آب به مخازن ۴ و ۵ هورالعظیم انجام شد که این موضوع هم باعث کاهش سطح آب در خوزستان و هم رفع مشکل گردوغبار و ریزگردها خواهد شد.
وی گفت: امدادرسانی از طریق بالگرد و قایق در حال انجام است و گروه کارشناسی به‌طور مداوم اوضاع استان خوزستان را رصد می‌کند و دستگاه‌های اجرایی بر اساس کارهای کارشناسی شده مسؤولیت‌های خود را انجام می‌دهند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به کمک‌های مردمی به استان خوزستان، اظهار کرد: هلال‌احمر با تمام وجود در حال کار است و نیروهای مسلح در تمام نقاط موردنیاز شبانه‌روز در حال فعالیت هستند.
وی گفت: طبق پیش‌بینی کارشناسان سازمان هواشناسی کشور بارش‌های پیش رو تا ۲۹ فروردین‌ماه سنگین نیست.
منبع خبرگزاری فارس
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;