آتش‌سوزی در میدان حسن‌آباد تهران

شب گذشته آتش، چند ساختمان در ضلع شمال غربی میدان حسن‌آباد را درنوردید.حریق از یک انباری در طبقه دوم یک ساختمان آغاز شده و به سرعت بخش‌های مختلفی از طبقه دوم این ساختمان را دربرگرفت؛ به طوری که به دو گنبد این ساختمان تاریخی خسارت جدی وارد شده است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، پس از این آتش‌سوزی، محل آغار آن را یک انبار در این میدان اعلام کردند اما بعد از مدتی، از وقوع آن در یک دفتر اسناد رسمی خبر دادند. در این حادثه خسارت جانی وجود نداشته است و چند ساعت بعد از آن نیروهای آتشنشانی توانستند آتش را مهار کنند.
سعید نظری سخنگوی کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران درباره اطفا حریق این میدان گفت:  آتش با همت آتش‌نشانان اطفا شد و خطر جدی این ضلع میدان را تهدید نمی‌کند اما عمده نگرانی‌های ما حجم و میزان آب به کار رفته برای اطفای حریق است که ممکن است موجب ریزش ساختمان شود. هرچند به گفته فرمانده میدان، خطر ریزش مهار شده اما به نظر می‌رسد که آسیب زیادی به این بخش میدان تاریخی وارد شده و مستلزم صرف هزینه‌های زیاد برای مرمت این اثر تاریخی است.آتش سوزی حسن ‌آباد
احمد مسجد جامعی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران، در حاشیه حضورش در محل حادثه درباره مرمت این میدان گفت: میدان حسن‌آباد یکی از میادینی است که به طور کامل سبک معماری آن از قدیم تاکنون باقی مانده و باید هر چه سریع‌تر پروسه مرمت و بهسازی این میدان آغاز شود. می‌بایست شکل تاریخی این میدان حفظ شود و ما در شورای شهر پیگیر مرمت این میدان خواهیم بود.
عکس های بیشتر:
آتش سوزی حسن ‌آباد

 

آتش سوزی حسن ‌آباد

 

 

آتش سوزی حسن‌آباد

منبع ایسنا
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;