حدود ۶۰ درصد مدارس مشکل تهویه دارند

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: حدود ۶۰ درصد مدارس کشور مشکل تهویه دارند.
به گزارش تاسیسات نیوز،محسن فرهادی، درباره اینکه برخی از شیوه نامه‌های تصویب شده در مدارس اجرایی نمی‌شود، افزود: واقعیت این است که زمانیکه طرح مدیریت هوشمند تصویب شد، قرار شد تا حد امکان از تعطیلی‌ها و دادن محدودیت‌های مختلف مقداری خودداری کنیم؛ زیرا مسیر را به سمت کنترل الکترونیک می‌بریم و مدارس نیز یکی از همین جاهاست.
وی با بیان اینکه همکاران ما تاکنون حدود ۵۰ هزار مورد بازرسی از مدارس انجام دادند، ادامه داد: از حدود ۱۴۷ هزار مدرسه تاکنون از حدود ۵۰ درصد آن بازرسی شده است که به جز کنترل‌های وزارت آموزش و پرورش است.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: بیشترین مشکل مدارس در موضوع رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در رتبه اول مشکل تهویه در مدارس است و مشکل دوم در برخی مدارس و برخی استان‌ها فاصله‌گذاری اجتماعی و تراکم در کلاس‌ها است.
فرهادی با اشاره به اینکه در مناطق محروم و نقاط دورافتاده و روستایی به علت تعداد کم دانش آموز مشکل تهویه و فاصله‌گذاری نداریم، افزود: بیشترین مشکل ما در مدارس در شهر‌های بزرگ همانند تهران است.
وی با بیان اینکه حدود ۶۰ درصد مدارس مشکل تهویه دارند، ادامه داد: همکاران‌مان در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی این موارد را به آموزش و پرورش اعلام کردند و در این شرایط آموزش و پرورش برگزاری کلاس‌های حضوری را متوقف کرده است تا بتواند مشکل را رفع کند.
معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: کار ما برای مدارس به صورت منطقه‌ای و مدرسه‌محور است؛ یعنی نمی‌توان نسخه واحدی را برای همه مدارس کشور صادر کرد، بلکه مدارسی که توانایی برگزاری حضوری کلاس‌ها را ندارند، الکترونیک می‌شوند، علاوه بر این، آموزش و پرورش دو فرم خوداظهاری تهیه کرده است و این‌ها را خود مدیر مدرسه نیز می‌تواند اعلام کند که مثلا اکنون شرایط مناسبی ندارم و نمی‌توانم حضوری برگزار کنم و برعکس؛ کنترل و مسیرمان به صورتی است که فعلا به این شکل پیش رویم تا مشکل بحرانی ایجاد نشود.
فرهادی، رعایت سایر شاخص‌ها مانند استفاده از ماسک در دانش‌آموزان و اولیای مدارس و کنترل اولیای دانش آموزان را بالای ۷۰ تا ۸۰ درصد اعلام کرد.
وی درباره برگزاری امتحانات مدارس به صورت حضوری گفت: باتوجه به شرایط، مدرسه محور بودن و دادن اختیار به مدیر مدرسه باید مکمل هم باشند. اصراری نیست که مدارس حتما الکترونیک باشد یا حضوری، بلکه بر اساس امکانات درباره برگزاری حضوری کلاس‌ها و امتحانات باید تصمیم بگیرند.
فرهادی افزود: بهترین راه و توصیه ما این است که مکمل و مجموعه‌ای از خدمات را پیش برند؛ یعنی تلفیقی از آزمون حضوری و الکترونیک باشد، به عنوان مثال یک درس اصرار بر امتحان حضوری آن است، بنابراین شرایط آن امتحان حضوری را تامین می‌کنند، اما آزمون‌هایی را که می‌توان الکترونیک برگزار کرد، الکترونیک برگزار کنند؛ بنابراین برای همه مدارس یک نسخه مشخص، یک نسخه غیر علمی است. مدیران مدارس باید بر اساس امکانات، افراد تحت پوشش، افراد‌های ریسک و … تصمیم‌گیری کنند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;