حادثه‌آفرینی ترقه در چهارشنبه آخر سال

به گزارش تاسیسات نیوز، باز هم فرهنگ جشن چهارشنبه سوری جای خود را به حوادث ناگوار سوختگی و قطع عضو و فوت داد. در ذیل تنها دو حادثه ای که از ترقه اتفاق افتاد را می خوانیم:


انفجار ترقه ها در مجتمع مسکونی یک نفر را سوزاند



درست کردن ترقه در واحد مسکونی حادثه آفرید و موجب بروز انفجار و مصدومیت شدید مردی 35 ساله شد.


بعد از ظهر دیروز در پی تماس همسایگان و شاهدین حادثه با سامانه 125، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی در ساعت 15:29 دقیقه بی درنگ آتش نشانان ایستگاه های 76 را به محل حادثه در بزرگراه تهران کرج، شهرک پیکان شهر اعزام کرد.


مهدی بهداری رئیس ایستگاه 76 آتش نشانی تهران اظهار داشت: این حادثه در داخل یک واحد مسکونی 50 مترمربعی درطبقه دوم یک مجتمع مسکونی چهار طبقه 36 واحدی براثر انفجار تعدادی ترقه اتفاق افتاد.


وی اضافه کرد: شدت انفجار به قدری بود که بعضی از دیوارها ودرها ی این منزل دچار تخریب شد و شیشه های پنجره های این واحد مسکونی شکست و همچنین کف این منزل تغییر شکل داده و خسارات زیادی ببار آمد.


این رئیس ایستگاه آتش نشانی درمورد مصدومین این حادثه اظهار داشت: درجریان حادثه انفجار، مرد 35 ساله ای از چند نقطه از بدنش دچار سوختگی و جراحت شد که آتش نشانان وی را از منزل خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند و سریعا به بیمارستان انتقال یافت.


بهداری با اعلام این که این انفجار همراه با آتش سوزی مختصری نیز بود، تصریح کرد: آتش نشانان علاوه بر ایمن سازی محل حادثه، آتش را به سرعت خاموش کردند.


وی در خصوص علت بروز این حادثه گفت: بررسی های اولیه کارشناسان آتش نشانی حاکیست که درست کردن ترقه و نگهداری تعدادی مواد محترقه دراین واحد مسکونی موجب بروز این انفجار شده است.

 

انفجار ترقه دو نفر را روانه بیمارستان کرد

 

 

دو دختر و پسر جوان بر اثر انفجار ترقه در تراس یک واحد مسکونی به سختی مجروح و روانه بیمارستان شدند.


وقوع این حادثه ساعت 19:05 دقیقه دیشب توسط ساکنان ساختمان 11 طبقه مسکونی در بزرگراه شهید خرازی، خیابان شهید اردستانی به سامانه 125 اطلاع داده شد كه با هماهنگی ستاد فرماندهی این سازمان بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 109 و 80 این سازمان به محل حادثه اعزام شدند.


منوچهر رهی رییس ایستگاه 80 آتش نشانی تهران در این مورد ابراز داشت: این حادثه در یک واحد مسکونی به مساحت 100 مترمربع در طبقه هشتم یک مجتمع 11 طبقه اتفاق افتاد که براثر انفجار ناگهانی ترقه درقسمت بالکن این منزل، یک پسر 14 ساله و یک دختر 20 ساله به سختی دچار سوختگی و جراحت شدند.


وی با اعلام این که این انفجار، هیچ گونه آتش سوزی درپی نداشت، تصریح کرد: آتش نشانان بلافاصله هر دو مصدوم را جهت انتقال به بیمارستان به عوامل اورژانس تحویل دادند.


منوچهر رهی ادامه داد: نیروهای آتش نشانی در ادامه عملیات خود با رعایت کامل ایمنی، مواد محترقه باقیمانده را پس از خیساندن به محل امن منتقل کرده و همچنین محل حادثه را پس از ایمن سازی کامل دراختیار عوامل انتظامی قرار دادند.


وی درخاتمه به وارد شدن خساراتی به بالکن این منزل اشاره کرد و گفت: تحقیقات بیشتر در خصوص علت وقوع این حادثه از سوی نیروی انتظامی در حال انجام است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;