جوشکاری قوس فلزی و تنگستنی تحت پوشش گاز محافظ منتشر شد

جوشکاری قوس فلزی و تنگستنی تحت پوشش گاز محافظ منتشر شد

دومین چاپ کتاب «جوشکاری قوس فلزی و تنگستنی تحت پوشش گاز محافظ» در دو فصل به قلم مشترک منوچهر شاهمیری، مهرداد افتخاری و حمید تازیکه تالیف شده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، نخستین فصل این کتاب با عنوان‌ «جوشکاری قوس تنگستنی تحت پوشش گاز محافظ» به مباحثی مانند اصول اجرای فرآیند، تفنگ یا تورج جوشکاری، نازل گاز، الکترود و روش‌های روشن کردن گاز پرداخته است.

 

مولف در نخستین فصل کتاب به ارایه تعریفی از جوشکاری قوس تنگستنی پرداخته و آورده است:«جوشکاری قوس تنگستنی تحت پوشش گاز محافظ، یک فرآیند جوشکاری قوسی است که از ایجاد قوس میان الکترود تنگستنی و قطعه کار استفاده می‌شود.»

 

این فرآیند ممکن است با حضور یا بدون حضور فلز پرکننده به‌عنوان یک روش جوشکاری برای بیشتر صنایع اجتناب‌ناپذیر شده است زیرا جوش‌‌هایی با کیفیت بالا تولید می‌کند و از نظر قیمت تجهیزات نیز، پایین است.

 

«جوشکاری قوس فلزی با گاز محافظ» عنوان دومین فصل کتاب است که به موضوعاتی مانند اصول کلی فرآیند، متغیر‌های جوشکاری، شدت جریان جوشکاری، تجهیزات جوشکاری و نرخ رسوب و آهنگ تغذیه سیم جوش اشاره دارد.

 

نگارنده در این بخش در تعریف جوشکاری قوس قلزی با گاز محافظ آورده است: «این نوع جوشکاری فرآیندی است که قوسی که در آن الکترود مصرفی که تحت پوشش گاز محافظ قرار دارد به صورت اتوماتیک تغذیه می‌شود.»

 

براساس محتوای این کتاب، از آن‌جا که خصوصیات الکتریکی قوس و سرعت و رسوب اتوماتیک تنظیم می‌شوند، تنها سرعت انتقال، هدایت و تنظیم مکان جوشکاری است که به‌صورت دستی و توسط جوشکاری انجام می‌شود.

 

نخستین چاپ کتاب «جوشکاری قوس فلزی و تنگستنی تحت پوشش گاز محافظ» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 200 صفحه به بهای 10 هزار و 800 تومان، به همت انتشارات موسسه جهان جام جم به بازار کتاب عرضه شده است.

پایان پیام/.

 

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;