جلسه مشترک رییس و اعضا هیات رییسه

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی جلسه مشترک رییس و اعضا هیات رییسه شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با هیات مدیره نظام کاردانی روز دوشنبه 24مهرماه در محل کانون کاردانها تشکیل شد.




سازمان نظام کاردانی ساختمان در چارچوب مفاد ماده 28 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب مجلس شورای اسلامی و آئین نامه تشکیلات حرفه ای سازمان مصوبه شماره 29253/ت 19295 ه مورخ 9/7/1379 هیئت وزیران ، از سال 1380 تشکیل و در چارچوب مصوبات فوق ، تصویب نامه کمیسیون اصل (138) قانون اساسی به شماره 42014/ت 46464ک مورخ 27/02/1390 و دستورالعمل های ابلاغی وزارت راه و شهرسازی فعالیت کرده است .





مهندس رجبی رییس شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در این جلسه اظهار داشت: کاردانان و تکنسین ها به دلیل تاثیرگذاری در جایگاه شغلی خود و همچنین نگاه کاربردی به کار ، از تاثیر بسزایی بر کیفیت اجرای پروژه ها برخوردارند کاردان مفهوم علمی کار را گرفته و از آنجا که شخصی علمی-اجرایی است در حین اجرای کار ، با حضور مستمر و مستقیم در محیط کارگاه ، بر کیفیت اجرای پروژه می افزاید .




از این رو به منظور بهره مندی از ظرفیتهای کاردانان ، پیشنهاد نمودند :



1- لزوم توجه به نظام کاردانی در بازبینی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان انجام شود و در این رابطه مقرر گردید هیات مدیره نظام کاردانها پیشنهادات خود را تا یکشنبه هفته آینده به دکتر مجربی کرمانی عضو هیات رییسه شورای مرکزی در جلسه مشترک ارایه نمایند.




2- ارتقای جایگاه سازمان نظام کاردانی ساختمان و مشارکت آن ها از طریق ارتباط با سازمانهای نظام مهندسی استانها صورت پذیرد .




3- به نقش وظایف و اختیارات کاردانان براساس تجربه فعالیت و توانمندی آن ها ادر حوزه فنی و اجرایی توجه گردد.




در این جلسه رییس واعضای هیات مدیره نظام کاردانها درخواستها و مشکلات خودرا عنوان نمودند و مقرر گردید با برگزاری جلسات مستمر و هم اندیشی طرفین شورای مرکزی به بررسی مسایلمرتبط با نظام کاردانی بپردازد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;