جشنواره مشكات با موضوع “ایمنی شهری”

 

اداره كل آموزش های شهروندی شهرداری تهران اقدام به برگزاری نخستین جشنواره مشكات با موضوع مهارتهای شهروندی كانون های آموزشی تهران در سطح محلات شهر کرده است.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، اداره كل آموزش های شهروندی شهرداری تهران (معاونت امور فرهنگی و اجتماعی) در راستای وظایف ذاتی خود كه فراهم کردن زمینه های رشد و ارتقای آگاهی های شهروندی نسبت به زندگی شهری و بهبود مناسبات اجتماعی است، اقدام به برگزاری نخستین جشنواره مشكات (مهارتهای شهروندی كانون های آموزشی تهران) در سطح محلات شهر تهران کرده است.

ساختار اجرایی جشنواره بدین صورت است كه خانه های علم و زندگی سرای محلات، آثار شهروندان را در قالب 6 محور تخصصی ” ایمنی شهری، حمل و نقل و ترافیك شهری، محیط زیست شهری، زیبا سازی و مبلمان شهری، حقوق و تكالیف شهروندی، دفع زباله و پسماند” دریافت کرده و در اختیار مناطق شهرداری قرار می دهند. مناطق شهرداریها نیز آثارارسالی را تفكیك و به دبیرخانه های تخصصی مربوطه ارجاع می دهند و با بررسی آثار در دبیرخانه تخصصی رتبه های اول، دوم و سوم در هر یك از رشته ها و قالب های جشنواره انتخاب و سپس كلیه نفرات برتر در مراسمی با حضور شهردار محترم تهران مورد تقدیر قرار می گیرند.

لذا به آگاهی علاقمندان به ویژه كلیه كاركنان محترم سازمان و خانواده گرامی ایشان می رساند كه جهت شركت در جشنواره مشكات با موضوع “ایمنی شهری” و ارسال آثار خود نظیر نقاشی، عكس، پوستر، فیلم، مقاله، داستان، خاطره، پیام كوتاه، جمله قصار و… می توانند به خانه های علم و زندگی در سرای محلات شهر تهران مراجعه نمایند.

 

محورهای جشنواره با موضوع ایمنی شهری:

 

■توکل به خدا به هنگام بروز حادثه و بحران

■کمک به دیگران به ویژه کودکان، سالمندان و شهروندان کم تر توانا

■ایمن سازی سازه های مسکونی، اداری، تجاری واجتماعی در محلات در برابرخطرات و سوانح طبیعی

■آموزش ها و آمادگی های شخصی، جمعی و محله ای و تشکیل گروه های داوطلب مدیریت و اقدام در بحران برای مقابله با خطرات و سوانح

■آموزش مدیریت بحران برای پیشگیری، آمادگی، مقابله، کنترل، بازسازی، بازتوانی شهروندان

■پناه گیری و تخلیه اضطراری

■تأمین آب آشامیدنی، غذا، وسایل گرمایی و کمک های اولیه

■اسکان اضطراری

■برطرف کردن کلیه عوامل و موانع تحرک، سرعت عمل و عملکرد بهینه ی مدیریت بحران در محله

■توجه به حق تقدم خودروهای آمبولانس، آتش نشانی، پلیس و سایر خودروهای امدادی

رشته ها و قالب های جشنواره:

 

■الف: قالب های ویژه آثار غیر حرفه ای: عکاسی (با دوربین یا دوربین تلفن همراه)، تصویر برداری(با دوربین یا دوربین تلفن همراه)، نقاشی، پوستر، وبگاه، مقاله مشاهده نگاری، خاطره نویسی، پیام کوتاه و جمله قصار

■ب: قالب های ویژه آثار حرفه ای: انیمیشن، تصویر برداری با دوربین، پوستر، گرافیک، عکاسی، نمایشنامه کوتاه، داستان کوتاه

مهلت و محل تحویل آثار: 30 دی 1391 سرای محلات شهر تهران

پایان پیام/.

 

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;