جزییات ساخت ۲۱ هزار مسکن برای کم درآمدها

عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری گفت: در قالب تفاهم نامه ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی که بین وزارت راه و شهرسازی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شده احداث حدود ۲۱ هزار مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه در دستور کار قرار گرفته است.
به گزارش تاسیسات نیوز، در راستای اجرای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، تفاهم نامه‌ای بین شرکت بازآفرینی شهری به نمایندگی از وزارت راه و شهرسازی و شرکت توسعه گران عمران ستاد اجرایی فرمان امام (ره) منعقد شد.   طبق این برنامه ۲۱ هزار واحد مسکونی در ۱۶ استان کشور ذیل برنامه تولید ۵۰ هزار واحد احداث می‌شود.
مجید روستا، عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری در این خصوص گفت:  در قالب این تفاهم نامه، شرکت بازآفرینی شهری ۲ میلیون و ۱۳۹ هزار مترمربع از زمین‌های در اختیار خود واقع در محدوده قانونی شهر ها را در اختیار ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به منظور احداث مسکن برای اقشار کم درآمد قرار می دهد.
وی افزود: این اراضی سرمایه شرکت است که به  ساخت مسکن اختصاص می یابد و منابع حاصل از آن را در بافت های ناکارآمد هزینه می‌کنیم. به طور مثال یا ساکنین بافت را به این مناطق انتقال می دهیم و یا از طریق منافع این سرمایه گذاری، برنامه نوسازی و بهسازی بافت را پیش می بریم.
عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  تفاهم‌نامه با ستاد اجرایی به صورت epc  منعقد می‌شود که ستاد در راستای مسئولیت اجتماعی خود هیچ حق الزحمه ای دریافت نمی کند گفت: ما زمین، تسهیلات و پروانه را تامین می کنیم.   منابع در نظر گرفته شده برای هر واحد در تهران و سایر کلانشهرها بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است که به صورت وام با نرخ سود ۱۸ درصد و مدت بازپرداخت ۱۲۰ ماهه از متقاضیان دریافت می شود.
روستا تصریح کرد: یکی از پروژه ها در قالب تفاهم نامه با ستاد اجرایی فرمان امام (ره) احداث ۵۲۰۰ واحد در چابهار است.   البته در منطقه سیستان و بلوچستان ۱۰۰۰ واحد مسکونی نیز از سوی شرکت بازآفرینی و توسط بسیج سازندگی احداث خواهد شد که به زودی عملیات اجرایی آن شروع می شود.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;