گذر سخت وام مسکن و رویای بربادرفته ازدواج جوانان

بالا بودن نرخ سود بانکی، پیچیدگی های معرفی ضامن به بانک، کوتاه بودن مدت بازپرداخت وام از معضلات موجود تامین مسکن است.
 به گزارش تاسیسات نیوز، محمدرضا رضایی کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  با اشاره به لزوم  تسهیل شرایط وام مسکن به ویژه  برای زوجین تاکید کرد و افزود: امروز کشورهایی که مشکل مسکن در آنها حل شده با رعایت اصول و قواعدی مانند ارائه وام قرض الحسنه با کارمزد ۱ درصد با بازپرداخت بالای ۲۰ سال آن را حل کرده اند و اینکه ۹۰درصد قیمت تمام شده مسکن را وام ارائه می شود که متاسفانه هیچ یک از این موارد در کشور ما رعایت نمی شود.
وی ادامه داد: با توجه به تورم و بالا رفتن قیمت ها به ویژه قیمت مسکن متاسفانه وامی که در نظر گرفته شده است جوابگوی تامین مسکن نیست. بالا بودن نرخ سود بانکی،  پیچیدگی های معرفی ضامن به بانک، کوتاه بودن مدت بازپرداخت وام  از دیگر معضلات موجود در این موضوع است.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بالا بودن نرخ سود بانکی،  پیچیدگی های معرفی ضامن به بانک، کوتاه بودن مدت بازپرداخت وام  از معضلات موجود تامین مسکن است.
رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ما فقط  ۱۰ الی ۱۵ درصد قیمت مسکن را وام میدهیم افزود: زمانی که از تسهیل خرید خانه صحبت میکنیم یعنی باید شرایط را فراهم کنیم درحالیکه در شرایط فعلی متقاضی باید ۸۵ الی ۹۰ درصد مبلغ خرید خانه را خود داشته باشد تا با وام دریافتی که درصد کمی را دربرمی گیرد بتواند مسکن مورد نظر را تامین کنند.
وی عنوان کرد: درک درستی از مسکن نداریم. مسئولان باید به فکر تامین مسکن برای مردم باشند متاسفانه اقشار ضعیف را رها شده  است و بیش از ۴ میلیون خانوار که نمی توانند صاحب خانه شوند و جوانان نیز به دلیل نگرانی از بابت تهیه مسکن تن به ازدواج نمی دهند.
رضایی کوچی در پایان یادآور شد: سعی ما در کمیسیون عمران با  ارائه طرح دو فوریتی جهش تولید مسکن سعی در رفع مسائل و مشکلات پیرامون حوزه مسکن را داریم.
منبع ایلنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;