جایگاه نظام‌مهندسی در اصلاح ساختارها

به گزارش تاسیسات نیوز، عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با اعلام اینکه هربرنامه اصلاحی واعتلایی درسازمان نظام مهندسی ساختمان وفرآیند ساخت وساز کشوربدون نظر خواهی از سازمان نظام مهندسی، کشور را با چالش مواجه می‌کند، افزود: اصلاح ساختارها بدون نظر خواهی و مشارکت نظام مهندسی ساختمان کشور به سرانجام نمی‎ رسد.


مهندس مجید جی افرام در هشتمین همایش ملی مهندسان برق کشور در بابلسر اظهار کرد:همکاری مناسبی در بین شرکت‌های برق و مخابرات و نظام مهندسی در برگزاری این همایش انجام شده است.


وی با اعلام اینکه این همایش در جهت به روز کردن و آشنایی با نیازهای روز برگزار شد، تصریح کرد: حضور مسئولان و مهندسان در این همایش قابل تقدیر است و مهندسان با حضور خویش احساس مسئولیت ملی درحوزه مهندسی برق کشور را به اثبات رساندند.


عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور خاطر نشان کرد: همه ما واقف هستیم که یکی از شاخصه های توسعه در تمام دنیا توجه به نهادهای غیر دولتی بوده و سهم عمده ای ازتوسعه یافتگی کشورها بستگی به فعالیت تشکل‌های غیر دولتی دارد.


وی با اعلام اینکه سازمان نظام مهندسی ساختمان دارای پشتوانه قانونی است،افزود: خدمات ارزشمند فنی توسط این سازمان حرفه ای ارائه می‌شود که ظرفیت بسیار مناسبی در توسعه کشور ایجاد کرده است.


جی افرام با اعلام اینکه مقام معظم رهبری در ابلاغ سیاستهای کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی بر تقویت نقش وجایگاه سازمان نظام مهندسی ساختمان درحوزه ساخت وساز کشورتاکید فرموده اند ، گفت: همه ما موظف هستیم که در اجرای منویات مقام معظم رهبری به تقویت سازمان نظام مهندسی ساختمان کمک کنیم.


وی اضافه کرد: هر حرکتی که باعث تضعیف نظام مهندسی ساختمان شود شود، خلاف منویات رهبر معظم انقلاب است.


عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور با اعلام اینکه این سازمان خدمات زیادی در حوزه ساخت و ساز کشور داشته است، گفت: بررسی وضعیت خسارات زلزله بم ورودبار با زلزله اخیرکرمانشاه نشان می دهد که خدمات این سازمان در کشور بسیار موثر وارزشمند بوده است.


جی افرام با اعلام اینکه سازمان نظام مهندسی به تنهایی مسئول وضعیت ساخت وساز کشور نیست وهمه عوامل دخیل در صنعت ساختمان درحیطه اختیار نظام مهندسی نیستندو نهادهای حاکمیتی درنظارت بر ضوابط ساختمانی نظارت عالیه وحاکمیتی دارند.افزود: در این راستا همین نهادها بایددرقبال نابسامانی های سخت وساز در گستره کشور پاسخگوباشند.


وی با اعلام اینکه نظام مهندسی ساختمان در ترویج و آموزش بیشترین سهم را در کشور داشته است، گفت: هیچ ارگانی نمی تواند ادعا کند که به اندازه نظام مهندسی در این حوزه تلاش کرده است.


جی افرام با اشاره به فعالیت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در سطح کشور،گفت:در بیش از500 شهر کشور دارای دفترنمایندگی هستیم و به جهت حضور ما در اقصی نقاط کشور آسیب‌ها را به خوبی می‌شناسیم و برای رفع آن به صورت جدی برنامه مدون داریم ودر اجرای این برنامه‌ها ازهمکاری همه اشخاص ونهادهای ذیربط استقبال می کنیم.


عضو هیئت رئیسه شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور یادآور شد: مشکلات ساخت و ساز کشور را به خوبی می دانیم و اطلاعات اصلاح ساختارها را هم به خوبی در اختیار داریم وبا تمام وجود ضمن دفاع از دستاوردهای ارزشمند نظام مهندسی درجهت بهبود ،اصلاح وارتقای سازمان تلاش خواهیم کرد.


وی با اعلام اینکه تغییر وتحول درنظام ساخت و سازها بدون نظر خواهی سازمان نظام مهندسی، کشور را با چالش مواجه می‌کند، افزود: اصلاح ساختارها بدون نظر خواهی و مشارکت نظام مهندسی ساختمان کشور به سرانجام نمی‎رسد.


وی در پایان با اشاره به تلاش‌های این سازمان در حوزه آموزش بیان کرد: سازمان مهندسی یک سازمان مستقل و خود اتکا است، منابع درآمدی سازمان دریک فرآیند قانونی وشفاف از حق الزحمه وحق عضویت اعضای سازمان تامین می شود و در حوزه آموزش و ترویج مقررات ملی وتنسیق امور مهندسین هزینه می‌شودواین فرآیند سازمانی یک الگوی ارزشمند برای کشورمان است.


درهمین راستا سازمان نظام مهندسی ضمن جبران ضعف آموزشی بعضی از فارغ التحصیلان دانشگاهی ایشان برای ورودبه حرفه مهندسی وانجام هرچه بهتر خدمات مهندسی آماده می کند این یک خدمت بزرگ وارزشمند به کشوراست.


وی همچنین افزود شورای مرکزی درچگونگی تربیت افراد دررشته های مهندسی وچگونگی ورود ایشان به حرفه حاضر به همکاری همه جانبه با وزارت علوم ووزارت راه وشهرسازی است واین موضوع هم رسما اعلام گردیده است.







انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;