جایگاه ایران در ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی

به گزارش تاسیسات نیوز، متاسفانه با وجود آنکه در حوزه تامین و تولید برق کارهای ارزنده ای انجام شده است، اما در حوزه مصرف بسیار عقب هستیم.


ناصر اسکندری که در برنامه فاز مثبت حضور پیدا کرده بود، تاکید کرد: باید نگاه ها و الگوهایمان را نسبت به مصرف برق تغییر بدهیم.


اسکندری با بیان این که تا پیش از این برق را به عنوان خدمتی دولتی می دانستند، افزود: برق یک کالای با ارزش است چرا که برای تولید آن از منابع طبیعی مانند سوخت های فسیلی استفاده می کنیم و همین منابع دارای ارزش هستند و ثروت ودارایی یک کشور محسوب می شوند.


وی با اشاره به این که مصرف سوخت های فسیلی در هر کاری و از جمله در زمینه تولید برق باعث انتشار گازهای منواکسید کربن و دی اکسید کربن می شود، خاطرنشان ساخت: این گازها باعث آلودگی هوا می شود و از این روست که هرچه در مصرف انرژی الگوهای بهتری را در نظر داشته باشیم و انرژی را درست مصرف کنیم، به حفظ محیط زیست و آب و هوا کمک کرده ایم.


مدیرعامل توزیع برق البرز استفاده از انرژی های را حرکتی پرشتاب در وزارت نیرو دانست و اظهار امیدواری کرد: این روند بتواند با سرعت بیشتری ادامه یابد.


اسکندری همچنین فرا رسیدن فصل گرما، را مورد اشاره قرار داد و افزود: با افزایش دمای هوا، مصرف برق نیز افزایش می یابد که نیازمند مراقبت و توجه بیشتری از سوی مشترکان است.


وی به همه مردم توصیه کرد: با استفاده نکردن از وسایل پرمصرفی مانند اتو، لباسشویی، ظرفشویی در ساعت های گرم روز، می توان در مصرف بهینه برق و کاهش هزینه های خانوار کوشید.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;