ثبت رکوردی جدید برای سال 2016

 

به گزارش تاسیسات نیوز، به گفته مرکز محیط زیست سازمان ملل، همکاری UNEP و کالج فرانکفورت و سازمان مالی بلومبرگ، نصب ظرفیت های برق تجدیدپذیر در سال گذشته به رکورد جدیدی دست پیدا کرد و 138.5 گیگاوات به ظرفیت برق جهانی اضافه کرد. به علاوه این افزایش به دلیل کاهش قیمت های فناوری، هزینه سرمایه گذاری کمتری دارد.

 

 

 

 

به دلیل کاهش هزینه های فوتوولتاییک خورشیدی و باد، برق خورشیدی و بادی علل اصلی ثبت این رکورد در ظرفیت تولید برق است؛ بعد از آن سایر انرژی های تجدیدپذیر مثل زیست توده و منابع پسماند، زمین گرمایی، منابع آبی و دریایی کوچک در رتبه های بعدی قرار گرفتند. مخصوصاً سال 2016 یک سال پر رونق برای برق خورشیدی بود و ظرفیت خورشیدی به میزان 75 گیگاوات رسید.

 

 

 

در ایالات متحده، انرژی خورشیدی با کاهش پنل های فوتوولتاییک در دهه گذشته، به رشد 38 درصدی رسید. استفاده از برق بادی هم 19 درصد رشد کرد.

 

 

 

انگیزه های عمومی برای انرژی تجدیدپذیر همراه با ارتقاء دانش مزارع بادی ساختمان منجر به محیط مناسبی برای رشد دراین بخش شده است.

 

 

 

برای طرفداران محیط زیست، عامل زیست محیطی برجسته تر بوده است: آخرین نسل تجدیدپذیرهای سال مانع انتشار 1.7 گیگاتن دی اکسید کربن (معادل انتشارات 211233570 خودرو سواری در یک سال) شد.

 

 

 

یکی از چالش های دایمی اجرای انرژی تجدیدپذیر در یک مقیاس کلان این است که هیچ فناوری ذخیره عظیمی نمی تواند انرژی بادی و خورشیدی را ذخیره و به منبع مطمئن برق تبدیل کند. این بدان معناست که واحدهای سوخت فسیلی همچنان بخشی از چشم انداز انرژی هستند. به علاوه آنها باید حتی وقتی لازم نیستند کار کنند، از این رو اپراتورها نمی توانند به سادگی آنها را خاموش کنند و آنها را در مواقع لازم دوباره به کار بیاندازند.

 

 

 

به علاوه، سیستم های شبکه برق کنونی با توجه به سوخت های فسیلی طراحی شده اند و در نتیجه انعطاف پذیری برای در نظرگرتفن نوسانات آب و هوایی ندارند. حتی با اینکه مزارع بادی و خورشیدی زیادی هم ساخته شده، تضمین نمی کند که همه بتوانند بدون خطوط انتقال مناسب از برق تولیدی برای توزیع برابر استفاده کنند. نتایج نداشتن این زیرساختار را می توان در مورد شیلی دید که مزارع خورشیدی تولید شده اند اما به دلیل نبود هیچ روش توزیع به منطقه از شبکه خارجند.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;