تیم ارزیاب نظام مهندسی سیستان و بلوچستان خسارات سیل را برآورد می کند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان از تشکیل تیم‌های ارزیابی متشکل از مهندسان عضو سازمان برای برآورد خسارت‌های ناشی از وقوع سیل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، نرماشیری رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان گفت :‌ به دنبال وقوع سیل در استان سیستان و بلوچستان، ارتباط زمینی با ۵۰۰ روستا همچنان قطع است.
نرماشیری افزود: در این حادثه اخیر سیل، حدود ۲۰ هزار واحد مسکونی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شده، شبکه برق ۱۲۰ روستا قطع و شبکه آب یکصد روستا از مدار خارج شده است.
به گفته وی شبکه ارتباط تلفنی با روستا‌ها و برخی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان هنوز قطع است و علاوه بر مناطق مسکونی، آسیب‌های جدی به بخش‌های کشاورزی، باغداری و دامداری نیز وارد شده است.
نرماشیری با انتقاد از نحوه انعکاس خبر‌های مربوط به خرابی‌های سیل در رسانه‌ها گفت: آنچه در اینجا مشاهده می‌شود و وضعیت موجود تفاوت اساسی با آنچه در رسانه‌ها منعکس شده دارد و لازم است نسبت به جبران خسارت‌ها و کمک رسانی به مردم اقدامات جدی‌تری صورت گیرد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سیستان و بلوچستان از تشکیل تیم‌های ارزیابی متشکل از مهندسان عضو سازمان برای برآورد خسارت‌ها خبرداد و گفت: به محض برقراری ارتباط با روستا‌ها تیم‌های ارزیاب سازمان از این مناطق گزارش‌های کامل تهیه و برای اقدامات بعدی جمع بندی خواهد شد.
او با تشکر از سازمان‌های نظام مهندسی ساختمان استان‌های مختلف که آمادگی خود را برای ارسال کمک‌ها اعلام داشته‌اند گفت: ما در این زمینه در حال هماهنگی با شورای مرکزی برای اعلام شماره حساب و نیز جمع آوری کمک‌های غیرنقدی و گرمایشی و مواد غذایی از استان‌های مختلف هستیم و در این زمینه به یاری جمعیت هلال احمر استان شتافته ایم.
منبع باشگاه خبرنگاران جوان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;