تیرهای چراغ برق همه کاره

به گزارش تاسیسات نیوز، سال ها پیش تیرهای تلفن خطوط تلفن، برق و کابل های تلویزیون را حمل می کرند و ظاهر زشتی هم داشتند. اما امروز شرکت Totem Power درصدد مدرنیزه کردن کارکرد این تیرها برآمده است.

 

 

 

 

شرکت upstart اخیراً تیرهای جدیدی با عنوان Totem را معرفی کرده که یک تیر چراغ برق قرن بیست و یک به شمار می آید. این تیرها یک ردیف فوتوولتاییک، یک باتری آن بورد، یک قطب ارتباطی بی سیم، یک چراغ LED هوشمند و یک پورت شارژ خودرو برقی را در خود جای می دهند.





هدف از طراحی این تیر برق، کمک به شهرها و شرکت های خدمات شهری برای توسعه جوامع هوشمند و انرژی پاک با شبکه های ارتباطی و برقی مطمئن بوده است. این تیرها که برای خیابان شهر، کمپ ها، پارکینگ ها ساخته می شوند تولید برق توزیع شده را با ظاهری مدرن و جذاب ترکیب می کنند.

 

 

 

 

همانند تیرهای امروزی، Totem خطوط برق شبکه را نیز در خود دارد. به علاوه، یک ردیف فوتوولتاییک 5 کیلوواتی که یک مخزن باتری 44 کیلوواتی را شارژ می کند در آن جای می گیرد.





ترکیب ردیف خورشیدی و مخزن باتری منبعی از برق اضطراری در صورت بروز خرابی شبکه فراهم می سازد. همچنین شبکه ارتباط بی سیم را در زمان قطعی برق حفظ می کند.






غیر از اینها، PV و بخش ذخیره می توانند با تحویل برق به صورت منطقه ای در زمان اوج مصرف به مدیریت کمک کنند. از آنجایی که Totem به شبکه وصل است می تواند برق را به شبکه تزریق کند. پیل های خورشیدی 5 کیلوواتی به اندازه یک سیستم روف تاب مسکونی هستند و باتری معادل 3 واحد Tesla Powerwall است.

 

 

 

 

اما این طرح مشکلاتی هم به دنبال دارد. اول از همه، Totem به کابل های برق زیرزمینی نیاز دارد، پس اگر این بخشی از زیرساختار فعلی نباشد، اجرای این تیرها بسیار گران تمام می شود. آنها برای ساختار جدید (مثل جوامع برنامه ریزی شده، کمپ های گسترده، پارکینگ های اضافی) مناسب تر از موارد بازسازی هستند.

 

 

 

 

دوم، مشکل پرداخت هزینه استفاده از ایستگاه شارژ EV است. آیا باید برای هر تیر دستگاه کارت خوان وجود داشته باشد؟
سومین مشکل اولویت بندی تحویل در زمان خرابی شبکه است.








انتهای خبر

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;