تولید مصالح قابل بازیافت با ترکیب پلاستیک و نخاله ساختمانی

به گزارش تاسیسات نیوز، دانش‌آموخته جوان دانشگاه آزاد واحد بردسیر موفق شد با ایجاد تغییر در پیوندهای مواد تشکیل دهنده پلاستیک و ترکیب این مواد با نخاله‌های ساختمانی، مصالح قابل بازیافت تولید کند.

 

غلامرضا فروغی، دانش آموخته دانشگاه آزاد واحد بردسیر و مخترع این طرح در گفتگو با خبرنگار “خبرگزاری دانشجو” در کرمان، درباره اهمیت این طرح با عنوان “مصالح بازیافتی جایگزین سیمان از مواد پلاستیکی بازیافتی با استفاده از نخاله‌های ساختمانی” گفت: زباله‌های زیست محیطی تجزیه ناپذیر از جمله ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و نخاله‌های ساختمانی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دوستداران محیط زیست است.

وی افزود: ما در این طرح توانسته‌ایم با ترکیب پلاستیک و نخاله‌های ساختمانی، مصالحی تولید کنیم که علاوه بر مزیت‌های مصالح سیمانی، بعد از پایان یافتن عمر مفید دوباره قابلیت بازیافت داشته باشند.

عضو باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، سبک بودن، مقاومت بالا (به علت تخریب ناپذیری پیوند)، سولفاته نشدن و خوردگی نداشتن و قابل استفاده بودن به عنوان نمای ساختمان را از جمله مزایای این طرح برشمرد و گفت: این طرح براساس تغییر پیوند صورت گرفته و تمام مراحل حرارت آن براساس بازه‌ای از دما بوده که در آن تغییر پیوند انجام می‌گیرد.

فروغی تصریح کرد: تمامی وسایل مورد نیاز فضای سبز از جمله میز، صندلی، نیمکت، مجسمه، سنگ، فرش و غیره که با سیمان ساخته شده را می‌توان از این مصالح ساخت.

 

لازم به ذکر است، این طرح موفق به دریافت گواهی‌نامه ثبت اختراع به شماره ۵۶۹۱۰ از اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت‌های صنعتی شده و در چهاردهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ابداعات، اختراعات و مالکیت‌های صنعتی ارشمیدس روسیه نیز مدال طلا و دیپلم افتخار ویژه را از آن خود کرده است

پایان پیام /.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;