الزام در کاهش وزن ساختمان

به گزارش تاسیسات نیوز، جمشید منیری اظهار کرد: سقفها به روش‌های مختلفی ساخته می‌شوند. روش طاق ضربی از روشهای قدیمی است که یک شبکه آهنی بوده و داخل آن با آجر و گچ پر می‌شد.

 

وی به روش تیرچهای اشاره کرد و افزود: روش تیرچهای خود از چند بخش تشکیل شده است. تیرچههای قدیمی که با میلگرد و بتن ساخته و در محل پروژه مونتاژ می‌شوند کیفیت خوبی ندارند و نوع دیگر تیرچههای فلزی است که باید جوش صنعتی داشته باشند در این صورت این تیرچهها کیفیت بهتری خواهند داشت.

 

این کارشناس عنوان کرد: از بلوکها هم استفاده می‌شود که بلوک سیمانی و سفالی و پلی استایرن وجود دارد ولی تمامی اینها باید استانداردهای لازم را داشته باشند و پلیاستایرنها حتماً باید ضد آتشسوزی باشد.

 

وی تصریح کرد: سقفهایی با دال بتنی و دال ساده و یک طرفه و دوطرفه وجود دارد که این نوع سقفهای خوبی هستند ولی قیمت این نوع از مصالح بالا است و به خاطر همین استفاده زیادی نمی‌شود و سقفهای اسکلت فلزی و کامپوزیت فولادی که در ساختمان‏‌های مسکونی از آنها استفاده نمی‌شود یک ورق فلزی است که بر روی آن بتن ریخته می‌شود.

 

جمشیدی یادآور شد: سقفهای سنتی تیرچه بلوک راحت‏‌تر اجرا می‌شود ولی این نوع از سقف کیفیت خوبی ندارد ولی بیشتر اجرا می‌شود، این سقفها جزئیات استاندارد ندارند.

 

وی خاطرنشان کرد: استفاده از مواد پرکننده پلاستیکی که به صورت مکعبهای توخالی هستند که به جای بتن از این مواد استفاده می‌شود در جاهای خالی گذاشته می‌شود و روی آن بتن ریخته می‌شود و مزیت این مواد سبک کردن و کاهش مصرف بتن است.

 

پایان پیام /.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;