تولید جهانی انرژی‌های تجدیدپذیر تا ۱۰ سال آینده ۴ برابر می‌شود

محققان اظهار کردند: سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر طی ۱۰ سال گذشته، ۴ برابر، رشد داشته است.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، بر اساس گزارش Renewable Energy Investment 2019، سرمایه‌گذاری جهانی در انرژی‌های تجدیدپذیر طی دهه گذشته ۲٫۶ تریلیون دلار بوده، به طوری‌که ظرفیت آن از ۴۱۴ گیگاوات در پایان سال ۲۰۰۹ به ۱۶۵۰  گیگاوات تا پایان سال ۲۰۱۹ می‌رسد که چهاربرابر خواهد بود.
نویسندگان گزارش عنوان کردند که اگر این انرژی سبز نبود، انتشار گازهای دی‌اکسیدکربن جهان در سال گذشته حدود دو گیگا تن بیشتر بود، با این حال، انتشار گازهای گلخانه‌ای در جهان بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۹ حداقل ۱۰ درصد افزایش داشته است.
سرمایه‌گذاری ۳٫۱ تریلیون دلاری انرژی خورشیدی در جهان از ۲۵ گیگاوات در آغاز سال ۲۰۱۰ به ۶۶۳ گیگاوات در سال جاری رسیده است. چشم‌انداز این موضوع، تامین انرژی کافی برای تولید برق مورد نیاز ۱۰۰ میلیون از ۱۲۸ میلیون خانوار در ایالات متحده است.
محققان اظهار کردند: میزان هزینه‌های انرژی‌های تجدیدپذیر طی ۱۰ سال گذشته  بسیار کمتر شده است و از سال ۲۰۰۹ به ۸۱  درصد در بخش انرژی خورشیدی و  ۴۶ درصد در حوزه انرژی بادی کاهش یافته است.
افت شدید هزینه در برق تولیدی از باد و خورشید طی سال‌های اخیر، انتخابی را پیش روی سیاست‌گزاران قرار داده است، این فناوری‌ها همیشه کم‌کربن بوده و نسبتاً سریع ساخته می‌شوند. در حال حاضر در بسیاری از کشورهای جهان، انرژی‌های بادی یا خورشیدی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای تولید برق هستند.
چین بزرگترین سرمایه‌گذار در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر بوده و بین سال‌های ۲۰۱۰ تا نیمه اول سال ۲۰۱۹، ۷۵۸ میلیارد دلار سود برای این موضوع تعهد کرده است. ایالات متحده با سرمایه‌گذاری ۳۵۶ میلیارد دلاری در رتبه دوم و بعد از آن، ژاپن با ۲۰۲ میلیارد دلار در جایگاه بعدی قرار گرفته است.
فناوری استفاده از انرژی باد، خورشید یا زمین‌گرمایی در دسترس است. این انرژی‌ها رقابتی و پاک هستند. طی ۱۰ سال گذشته، آلمان توانسته دو سوم انرژی مورد نیاز را از انرژی‌های تجدیدپذیر تولید کند.
همه می‌دانیم که انرژی‌های تجدیدپذیر برای مقابله با تغییرات آب وهوایی و رشد اقتصادی منفعت دارند، با این وجود، تقریبا به اندازه کافی در این بخش سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم تا مصرف برق، حمل و نقل و گرما را کنترل کنیم و گرمایش جهانی را کاهش دهیم.
محققان اظهار کردند: منابع تجدیدپذیر توانسته‌اند ۱۲٫۹ درصد از برق جهانی را در سال ۲۰۱۸ تامین کنند که به این طریق از انتشار دو میلیارد تن دی‌اکسیدکربن هم جلوگیری شده است.
اگر قصد داریم به آینده‌ای مطمئن و پایدار برسیم باید در بخش انرژی‌های تجدیدپذیر کارهای بیشتری انجام دهیم و زیرساخت‌های مورد نیاز را فراهم کنیم. سرمایه‌گذاری در این بخش، در آینده‌ای پایدار و سودآور نقش دارد.
منبع ایسنا
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

;